Svenska Marketing Automation företaget Leadsius knyter till sig internetentreprenören Magnus Ingvarsson

Leadsius lanserade för knappt ett år sedan världens första Freemium-modell inom B2B Marketing Automation och har idag drygt 1 000 marknadsförare världen över som använder Leadsius för att bli effektivare och relevantare i sin marknadskommunikation. Bolaget går nu in i ny spännande fas där Marketing Automation plattformen Leadsius, tar ner “beta-skylten” och lanserar en fullfjädrad version för världens alla B2B marknadsförare.

- “Under det år som gått har vi fått otroligt mycket positiv respons och precis som vi hoppades har också många engagerat sig och kommit med förslag på hur vi kan förbättra oss och bidragit med många bra idéer för vår fortsätta utveckling. Vi är mycket stolta över att ha lockat till oss så många användare och står nu redo att möta marknaden med en riktigt vass och prisvärd B2B Marketing Automation plattform," säger Markus Lundin, grundare och Vd på Leadsius.

Rekryteringen av Magnus Ingvarsson gör att Leadsius får in en av Sveriges vassaste entreprenör och hjärna gällande SaaS och internetbaserad affärsstrategi. För Leadsius som nu ska ta det stora klivet ut på en av de snabbaste växande marknaderna inom digital marknadsföring - Marketing Automation, är det ett tillskott som är oerhört värdefullt.

- “Jag ser mycket stora möjligheter på marknaden och det är helt klart att det finns utrymme för en aktör med ett “nytt tänk” runt hur marknadsavdelningar på B2B-företag kan nyttja tekniken i Marketing Automation. Med Leadsius öppnas möjligheten för alla att i sin egen takt och till en mycket låg kostnad, komma igång och därefter ta steget till en betalversion. Det är en milsvid skillnad mot hur de etablerade aktörerna agerar och där ser jag att Leadsius kan spela en stor roll i att revolutionera den här industrin", säger Magnus Ingvarsson.

Vill du veta mer om Leadsius Marketing Automation, kontakta Vd Markus Lundin på:markus.lundin@leadsius.com eller på +46 73 329 01 03.

Vill du veta mer om Magnus Ingvarssons engagemang i Leadsius kontaktar du honom på:cloud41ventures@gmail.com eller på +46 70 834 97 96.