Learnster i nära samarbete med ledande aktör inom dagligvarubranschen

Alla ska kunna lära sig något nytt varje dag. Den visionen delar Learnster och ICA Gruppen. Som ett led i sin stora satsning på kompetensutveckling för alla medarbetare byter dagligvaruaktören lärplattform till förmån för Stockholmsbaserade Learnster.

“Learnster är en fantastisk samarbetspartner. Med Learnsters LMS kan vi skapa ännu bättre förutsättningar för att stärka det kontinuerliga lärandet. Både genom nytänkande sätt att skapa och dela intern kunskap på, samt genom förbättrade lärupplevelser för våra olika medarbetargrupper. En viktig fråga för oss i upphandlingen var också att hitta en innovativ och långsiktig samarbetspartner inom området som vi kan fortsätta utvecklas med, en partner vi hittade i Learnster”, säger Malin Wretman, Manager Learning Lead på ICA Gruppen.

Learnsters vision är en värld där alla kan lära sig något nytt varje dag. Bidraget till den världen är att hitta nya sätt att förädla information till kunskap. Learnster utvecklar morgondagens LMS för växande organisationer som vill uppnå maximal utveckling på minimal tid. Med hjälp av Learnsters innovativa teknologi skapas nya möjligheter till kommunikation och informationsdelning för hela organisationen.

“Det är såklart en stor ära att ICAs val föll på Learnster. Vi har ambitiösa planer framåt och ICA delar vår vision. Vi ser enormt mycket fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans. Denna utveckling kommer garanterat gynna alla våra kunder.”, säger Mikael Larsson, VD för Learnster.

Learnsters LMS har idag hundratusentals användare i över +30 länder. Bolaget har haft en kraftig utveckling sedan starten 2018 och har idag över 150 kunder och 45 medarbetare. På Learnsters kundlista återfinns idag bland annat SATS, Brödernas, Epidemic Sound, Söderberg & Partners och ATG.