Tung VD-rekrytering till Learnster: "Siktet inställt på Europa"

Learnster, Nordens ledande bolag inom Learning Management Systems (LMS), har haft en solid utveckling de senaste fem åren. Nu tar Learnster sikte på nästa fas av tillväxtresan. Som ett naturligt led i den satsningen axlar Thomas Kraft VD-rollen.

Thomas har tidigare haft ledande befattningar inom de nordiska SaaS-bolagen Snow Software och M-Files. Med sin gedigna erfarenhet inom internationell kommersiell tillväxt har Thomas framgångsrikt utvecklat verksamheter i Sverige, Europa och Nordamerika. Senast kommer Thomas från rollen som VD och klubbchef på Djurgården Hockey.

Learnsters medgrundare och VD fram tills nu, Mikael Larsson, kommer fortsätta leverera värde till bolaget på strategisk nivå och tar en plats i styrelsen.

“Learnster har haft en fantastisk utveckling och Mikaels insats är och har varit en stor tillgång. Det har resulterat i det starka fundament som bolaget står på idag. Det fundamentet, i kombination med Thomas handlingskraftiga och visionära ledarskap, kommer sätta riktningen för en fortsatt värdeskapande expansion i Sverige och Europa”, säger Per Norman, Styrelseordförande för Learnster.

"Det är oerhört inspirerande att få leda Learnster i bolagets nästa fas. Med marknadens nöjdaste kunder att luta oss emot har vi alla förutsättningar att fortsätta hjälpa organisationer att dela intern kunskap på nytänkande sätt. Både innanför och utanför Sveriges gränser", säger Thomas Kraft.