Lansering av Leasa.se – Sveriges största Leasingshop

Idag lanserar vi Leasa.se – Sveriges största Leasingshop med över 100 000 produkter i lager. Nu är det enkelt för småföretag att leasa utrustning från alla stora tillverkare med några knapptryck från beställning till leverans.

För småföretag blev det plötsligt väldigt enkelt att leasa IT-utrustning från kända tillverkare som Lenovo, HP och Dell. På Leasa.se finns hela deras produktsortiment tillgängligt med över 100 000 artiklar i lager hos anslutna distributörer som Ingram Micro och Tech Data. Inom kort ansluter sig fem ytterligare distributörer till Leasa.se och antalet produkter över till över en kvarts miljon. Distributörerna delar produkter, priser, produktbeskrivningar och bilder med Leasa.se och integrerar automatisk orderläggning via API.

Digital leasing och automatiserad orderhantering
Bakom kulisserna finns vår nya LeaseCloud Checkout integrerat med Netset. Vi har byggt en helt digital plattform där kunden får dagsaktuella månadspriser i shoppen (vi uppdaterar tariff/ränta en gång per dygn) och kan lägga order med några knapptryck. LeaseCloud Checkout står för kreditkontroll, hämtar faktura & leveransadress automatiskt och ger kunden möjlighet att välja avtalsperiod.

Kunden får ett digital leasingavtal som signeras enkelt med BankID i sin mobiltelefon. Därefter beställer Leasa.se plattformen automatiskt produkterna med leverans direkt till kund. Netset skickar kollinummer med digitalt leveransgodkännande samt serienummer på produkterna som skickas vidare till leasingbolaget för avtalsstart.

Genom denna digitala process förenklas administrationen för alla inblandade parter, felkällor elimineras och kostnaderna sänks radikalt vilket faller kunden till nytta genom låga månadspriser.

Stora fördelar för e-handeln
Som e-handlare ger detta möjlighet att höja marginalerna, sänka betalningstiden radikalt och eliminera kreditrisk vid B2B försäljning. Kunderna förblir lojala under avtalstiden och det uppstår ett självklart tillfälle för nyförsäljning vid avtalsslut eller uppgraderingar.

”Jag hoppas att e-handlare nu inser potentialen i digital leasing genom LeaseCloud” säger Martin Björnström, VD för LeaseCloud. ”96,5% av svenska företag är småföretagare med upp till nio anställda som i princip aldrig handlat på leasing för det varit för krångligt. Bara inom IT-produkter finns en möjlighet på 1,5 miljard SEK om året att hämta för den som är duktig på att erbjuda leasing”.

Kontakta LeaseCloud för mer information kring LeaseCloud Checkout och Netset-integration.

Besök Leasa.se idag och testa vår LeaseCloud Checkout