LeaseCloud öppnar nordiska dotterbolag

Vid gårdagens styrelsemöte togs beslut om att öppna dotterbolag i Danmark, Norge och Finland under sommaren 2018. Investeringen görs för att möjliggöra leasingtransaktioner i alla nordiska länder enligt avtal med Ingram Micro – världens största IT-grossist.

När dotterbolagen är aktiva kan LeaseCloud erbjuda ett gemensamt API och en plattform för leasingaffärer i fyra länder.

Vi blir först med Digital Leasing på en Nordisk leasingmarknad värd cirka 318 miljarder kronor. Flera stora aktörer vill standardisera sina leasingflöden genom en aktör oavsett land och där kommer vi spela en central roll” säger Martin Björnström, VD för LeaseCloud AB.

”Detta öppnar även för en nordisk satsning på Leasa.se där tillverkare kan använda vår marknadsplats för att sälja leasing på en nordisk marknad på ett smidigt sätt” fortsätter han.