Hasta AB och Lectus Sängar AB går samman i ett bolag!

GEMENSAM SATSNING PÅ HEMMILJÖ

- Hasta AB och Lectus Sängar går samman i ett bolag!

Sedan 2009 har Hasta AB, distributör av fönstermiljöprodukter, och Lectus Sängar AB varit del i samma moderkoncern, Hasta Holding AB. Nu fördjupas samarbetet ytterligare i och med att de båda företagen går samman. Målet är att kunna dra nytta av synergieffekter, bli mer effektiva och sprida kompetens inom organisationen.

- Under åren som har gått har vi sett att Hasta och Lectus kompletterar varandra på ett bra sätt, säger Stefan Schörling, VD för Hasta AB och numera även för Lectus. Lectus har marknadens bästa sängar och Hasta har produkter för att mörklägga och dekorera resten av rummet. Tillsammans har vi ett starkt koncept för hemmiljö - vilket vi anser kommer att bli viktigt i framtiden.

I och med sammanslagningen sker en omorganisation för att på bästa sätt fördela företagens resurser i det nya bolaget. För kunderna kommer detta betyda en del nya ansikten samt att företagen går under gemensamt organisationsnummer.

- Det ska bli roligt med nya kollegor, säger Niclas Berglund, försäljningschef över affärsområdet Lectus Sängar. När vi blir en del av Hasta kommer vi också ha möjlighet att arbeta med en större produktportfölj, vilket kommer att öka vår försäljning både internationellt och i Sverige.

- Hasta och Lectus är två starka, självständiga varumärken som vi kommer fortsätta att förstärka i framtiden, fortsätter Lasse Mutaniemi, försäljningschef över affärsområdet Hasta. Sammanslagningen gör bara att vi kan arbeta mer effektivt i de delar där vi har mycket att vinna av samarbete. En win-win situation både för Hasta och Lectus!

För mer information kontakta:

Niclas Berglund, försäljningschef, Lectus - Tel: 070 - 415 27 17

Lasse Mutaniemi, försäljningschef, Hasta Tel: 070 - 600 85 18

Lectus – ett smartare val av säng

Lectus är en svensk sängtillverkare som drivs av en skön dröm – drömmen om den perfekta sängen. Företagets medarbetare har en stark passion för att utveckla nya, innovativa idéer som ger kunderna den bästa tänkbara sömnen. Men våra handtillverkade sängar är inte bara ruskigt sköna att sova i . De är också snygga att titta på och snälla mot hälsan, tack vare vår fokus på skandinavisk design och noga utvalda material. Våra sköna sängar finns idag hos ett 50-tal återförsäljare i Sverige, men vi har också en ständigt växande skara av kunder runtom i övriga Europa som upptäcker fördelarna med att sova i en svensktillverkad Lectussäng. Vill du veta mer om oss och våra olika sängmodeller är du välkommen att besöka www.lectus.se. Sov gott!

Hasta – skandinavisk design för hemmet och kontoret

Hasta är ett modernt inredningsföretag med fokus på fönstermiljö. Ända sedan starten i en enkel landsbygdsmedja i byn Hasta, har fokus legat på att vara kreativa och utveckla nya idéer. Vi har idag en bred produktflora inom gardintillbehör och solskydd, med trendiga produkter både för hemmiljö och offentlig miljö. Genom att vi skräddarsyr våra produkter efter kundens önskemål kan man alltid hitta produkter som passar sitt fönster hos oss. Hasta finns idag hos ett stort antal kvalificerade återförsäljare i Sverige och i övriga Skandinavien. Besök vår webbplats för att läsa mer om oss och våra produkter, www.hasta.se.