Leine Linde sponsrar Allsvenskan Segling

Leine Linde sponsrar Allsvenskan Segling

I helgen går tävlingen Allsvenskan Segling av stapeln i Strängnäs, där Leine Linde är en av sponsorerna.

- Vi på Leine Linde vill vara med och stödja flera olika typer av aktiviteter som främjar hälsa och välmående. Eftersom vi har vårt huvudkontor här i Strängnäs och att Mälaren ligger så nära till hands så känns det extra kul att få vara en del av tävlingen, säger Per Andreasson VD Leine & Linde AB

Tävlingen i Strängnäs ingår i en rikstäckande serie på totalt fyra deltävlingar som arrangeras av Svenska Seglarförbundet. Landets 18 bästa lag, som antingen har kvalat in eller är kvar från förra året deltar. Tävlingen består av många korta intensiva race som genomförs i 6 likadana segelbåtar av typen J/70, vilka tillhandahålls av arrangören. Formatet är enkelt: vinnaren i varje race får flest poäng, helgens vinnare koras i en final på söndagen. Totalt kommer cirka 80 seglare från 18 klubbar till Strängnäs för att tävla.

Foto: Tommi Rotonen

Sofia Modigh

Presskontakt Digital Marketing Manager

En robust och pålitlig partner

Leine Linde är en ledande tillverkare av robusta pulsgivare, sensorer och systemelektronik för industriella applikationer. Produkterna används huvudsakligen till positions- eller hastighetsåterkoppling och är kända för sin robusthet, prestanda och pålitlighet.

Leine & Linde AB
Olivehällsvägen 8