Lernia förvärvar SweJa Kunskapscenter AB

Lernia förvärvar SweJa Kunskapscenter AB, ett Stockholmsbaserat utbildningsföretag med kurser inom vård och omsorg, barn och fritid, svenska som andraspråk samt engelska.

SweJa Kunskapscenter AB har som affärsidé att erbjuda utbildningar för vuxna, som ligger i paritet med samhällets utveckling och utgår från kundernas individuella behov. SweJa Kunskapscenter AB har en dynamisk, mångkulturell lärandemiljö med hög kvalitet, flexibla studieformer och yrkesutbildningar med stark förankring till arbetslivet. Bolaget har cirka 25 anställda och omsatte 23 MSEK 2014.

– Genom förvärvet öppnar vi upp nya möjligheter för expansion inom de strategiskt viktiga områdena vård och omsorg, barn och fritid, svenska som andraspråk samt engelska, säger Lernias vd och koncernchef Helena Skåntorp. SweJa Kunskapscenters unika erfarenhet och kompetensen hos deras medarbetare tillsammans med Lernias breda tjänsteutbud, nationella närvaro och planerade satsningar skapar möjligheter för tillväxt och utveckling och gör att vi tillsammans kan bli en ännu starkare kompetenspartner för ännu fler kunder och deltagare.

– Det här är ett jätteroligt och spännande nästa steg för oss, säger Gunilla Eriksson, vd för SweJa Kunskapscenter AB. Det känns mycket bra att Lernia värdesätter vår kompetens och vårt varumärke. Genom affären får vi ännu mer tillgång till resurser och kan vidareutveckla verksamheten tillsammans med Lernia.

För mer information kontakta:

Helena Skåntorp

Vd och koncernchef Lernia

Mail: helena.skantorp@lernia.se

Gunilla Eriksson

Vd SweJa Kunskapscenter AB

Mail: gunilla.eriksson@swejakc.se

• vård och omsorg
  • utbildning
  • lernia
  • sweja kunskapscenter ab

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Lernia tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Företaget finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade. Besök gärna www.lernia.se.

Johanna Hallander

Presskontakt PR-ansvarig 0722-54 02 91