Dag Henning grundare HOMITO, Linus Granborg medgrundare och VD på Levels Digital

Levels inleder samarbete med HOMITO: Investerar 4,8 MSEK i proptech startup

Levels, den ledande venture studion i Norden, ingår i ett nyttventuresamarbete med HOMITO, en digital säkerhetslösning som syftar till att förändrahyresmarknaden. Med en investering på 4,8 MSEK kommer Levels att erbjuda HOMITOomfattande support inom flera affärsområden, inklusive apputveckling, UX-design,varumärkesutveckling och marknadstillväxt.

HOMITOS digitala säkerhetslösning för hyresvärdar och hyresgäster använder den senastetekniken för att skydda mot bedrägeri och andra potentiella problem som kan uppstå underhyrestransaktioner. Plattformen tillhandahåller en strömlinjeformad process för att verifieraidentiteter, screena hyresgäster och hantera hyresavtal, vilket säkerställer sinnesro för allainblandade parter.

— Olagliga aktiviteter som falska annonser, förfalskning av register och till och medpenningtvätt är inte ovanligt på hyresmarknaderna. Med mer än tio års erfarenhet av attarbeta inom säkerhet i hyresbranschen och efter att själv ha blivit personligen utsatt förhyresbedrägerier växte idén bakom HOMITO fram organiskt:att bygga en lösning sommatchar hyresvärdar med idealiska hyresgäster ur ett ekonomiskt och säkerhetsperspektiv.Att samarbeta med Levels var den perfekta vägen framåt, säger Dag Henning, grundare ochVD på HOMITO. Levels expertis och resurser kommer att vara ovärderliga när vi utökar vårräckvidd och erbjuder vår lösning till fler hyresvärdar, hyresgäster och fastighetsbolag.

— HOMITO har utvecklat en helhetslösning som adresserar en betydande smärtpunkt påhyresmarknaden, säger Linus Granborg, medgrundare och VD på Levels Digital. Vi är mycket glada över att samarbeta med Dag Henning och HOMITO-teamet i framtagandet avdenna kompletta lösning, med förhoppningen att göra hyrestransaktioner säkrare och merpålitliga för alla inblandade.

Sedan samarbetet med HOMITO har Levels byggt en betaversion av appen som nu testasav en utvald grupp användare, från vilken feedbacken varit mycket positiv. Målet är attutveckla en hållbar app med högsta säkerhet för att göra tjänsten så trygg som möjligt, menockså användarvänlig.

— Hyresmarknaden är mogen för utveckling och HOMITO är väl positionerad för att bli denledande lösningen för att säkra transaktioner och förbättra den övergripandehyresupplevelsen, säger Linus Granborg. Vi är övertygade om att detta partnerskap kommeratt driva betydande tillväxt för HOMITO och ha en positiv inverkan på livet för otaligaindivider och företag inom fastighetsbranschen.

Levels är en nordisk venture studio som skapar, bygger och investerar i unika digitala lösningar genom ett erbjudande som täcker alla aspekter av digital transformation. Grundat 2016 med visionen att utveckla unika och differentierade produkter, tjänster och ventures baserade på den senaste teknologin, delar Levels såväl risk som uppsida med klienter och partners och levererar kontinuerlig innovation, långsiktigt värdeskapande och positiv impact.

Levels präglas av en passionerad och entreprenöriell kultur där varje teammedlem erbjuds delägande, vilket bidrar till engagemang, gemensamma incitament och målsättningar med kunder och partners. Idag har Levels hjälpt mer än 25 startups och scaleups och därtill över 50 företagskunder och organisationer. I portföljen återfinns digitala ventures som Afripods, Acamp, Ella, FeedbackFrog och Payer, och partnerskap med framgångsrika företag såsom Bonnier, Coca-Cola, Efuel, Klarna, Schibsted, SEB, Spotify, Swish, Tibber, Vogue Scandinavia och många fler.