Foto: Josefine Ramn

Nu återvänder Outdoor Festival STHLM till Djurgården: "Ska bli Nordens största friluftsfestival"

Efter två års succé återvänder nu Outdoor Festival STHLM till Djurgårdsbrunn den 25–26 maj för en helg fylld av spännande aktiviteter, inspirerande föreläsningar och fina tävlingspriser. Bakom festivalen står friluftsplattformen Nordic Outdoor Adventures (NOA) i samarbete med friluftsjättar såsom Naturkompaniet, Fjällräven och Helly Hansen m.fl. Målsättningen: att bygga Nordens största outdoorfestival där alla kan vara med.

I två år har ett friluftscamp slagits upp på centrala Djurgården för att under 2 majdagar erbjuda tusentals besökare ett smörgåsbord av prova-på-aktiviteter inom vandring, paddling, cykling, fiske, utomhusmatlagning, camping och mycket mer därtill. Framgångssagan Outdoor Festival STHLM presenteras av äventyrsprofilen Renata Chlumska – som återvänder som programvärd även detta år – i samarbete med Nordic Outdoor Adventures (NOA), som tillsammans med partners och utställare öppnar upp för en både varm och spänningslysten festival i friluftslivets tecken. Resultatet: en folkfest där alla sorters friluftsentusiaster får möjligheten att samlas kravlöst.

— Festivalen är menad att fungera som en ‘lägereld’ – en plats där såväl nybörjare som erfarna friluftsentusiaster kan samlas och utbyta erfarenheter och råd, anta spännande utmaningar och vara en del av gemenskapen, säger Michael Malmborg, VD på NOA.

Årets Outdoor Festival STHLM slår upp portarna den 25–26 och är även i år gratis för allmänheten; besökare är välkomna att röra sig fritt på området, delta i föreläsningar, prova på friluftsaktiviteter och ta del av allt spännande från utställarnas innehåll helt kostnadsfritt. Parallellt med det allmänna festivalprogrammet erbjuds exklusiva kurser med aktiviteter mot en avgift, vilka går att förboka eller köpa på festivalområdet i mån av plats. Bland festivalens värdar återfinns följande namnkunniga partners: Naturkompaniet, Fjällräven, XPENG, Jack Wolfskin, LOWA, Swarovski Optik, Helly Hansen, Region Gästrikland, Visit Dalarna, Nordisk, SCR Svensk Camping, Tentipi, Realgymnasiet och ForshagaAkademin.

För att ta del av festivalprogrammet och läsa mer om aktiviteter, kurser och utställare, besök www.outdoorfestival.se

I samarbete med Nordic Outdoor Adventures

Outdoor Festival STHLM arrangeras av NOA – en plattform som förenar digitala tjänster med fysiska upplevelser. I NOA-appen, utvecklad i samarbete med Levels Venture Studio, får friluftsentusiaster i alla åldrar ta del av över 3000 besöksvärda destinationer, aktiviteter och äventyr runtom i Sverige samt bli uppdaterad om spännande friluftsevenemang i närliggande områden. Appen gör det möjligt att bygga ett eget digitalt bibliotek fyllt av friluftsäventyr och nya upptäckter, som kontinuerligt fylls på med innehåll särskilt kurerat av företagets ambassadörer och partners.

– NOA-appen är ett första steg i en digital storsatsning för att metodiskt driva trafik till destinationer och aktörer inom naturturism och friluftsliv. Vi ser ett behov bland mindre aktörer, t.ex. guider, uthyrare och boenden, av direkta bokningar och ett digitalt kontaktnät – det är något som kommer vara möjligt i framtiden via vår plattform, menar Linus Granborg, medgrundare av Levels och CPO på NOA.

Ladda ner NOA-appen i App Store eller hämta på Google Play.

Kontakta gärna någon av oss i samband med festivalen:

Renata Chlumska, Programvärd och ambassadör NOA
renata.chlumska@nordicoutdooradventures.com

Michael Malmborg, Projektledare festivalen
michael.malmborg@nordicoutdooradventures.com

Linus Granborg, Digital plattform
linus.granborg@nordicoutdooradventures.com

Levels är en nordisk venture studio som skapar, bygger och investerar i unika digitala lösningar genom ett erbjudande som täcker alla aspekter av digital transformation. Grundat 2016 med visionen att utveckla unika och differentierade produkter, tjänster och ventures baserade på den senaste teknologin, delar Levels såväl risk som uppsida med klienter och partners och levererar kontinuerlig innovation, långsiktigt värdeskapande och positiv impact.

Levels präglas av en passionerad och entreprenöriell kultur där varje teammedlem erbjuds delägande, vilket bidrar till engagemang, gemensamma incitament och målsättningar med kunder och partners. Idag har Levels hjälpt mer än 25 startups och scaleups och därtill över 50 företagskunder och organisationer. I portföljen återfinns digitala ventures som Afripods, Acamp, Ella, FeedbackFrog och Payer, och partnerskap med framgångsrika företag såsom Bonnier, Coca-Cola, Efuel, Klarna, Schibsted, SEB, Spotify, Swish, Tibber, Vogue Scandinavia och många fler.