Strike Trading Cards och Svensk Volleyboll inleder samarbete

Strike Trading Cards och Svensk Volleyboll inleder samarbete

Strike Trading Cards, en app-baserad tjänst för att skapa digitala sportkort, har inlett ett samarbete med Svensk Volleyboll. Samarbetet innebär att Svensk Volleyboll kommer att använda Strike Trading Cards för att skapa digitala sportkort för sina landslag.

— Vi är mycket glada över att samarbeta med Svensk Volleyboll, säger Mathias Lind, CEO på Strike Trading Cards. Volleyboll är en av världens största sporter, och vi ser fram emot att hjälpa Svensk Volleyboll att engagera och inspirera fler människor till att spela volleyboll.

— Vi tror att Strike Trading Cards är ett bra sätt för oss att nå ut till fler människor med vår sport, säger Simon Dahl, Generalsekreterare på Svenska Volleybollförbundet. Genom att skapa digitala sportkort för våra landslag kan vi göra våra spelare mer tillgängliga för våra fans, och vi kan också använda sportkorten för att marknadsföra vår sport och våra tävlingar.

Strike grundades 2020 av Levels COO Linus Granborg tillsammans med Janis Petrov, son till ryske hockeylegendaren Vladimir Petrov. Några månader därefter släpptes en beta-version av appen som låter idrottare skapa egna digitala sportkort för att spara och dela med sina vänner. Intresset har varit stort och appen växer stadigt i antalet nedladdningar och aktiva användare.

– Jag tror väldigt mycket på Strike Trading Cards och det är en tjänst som många kommer att vilja använda för att spara och dela sina idrottsminnen. Vår vision och vårt mål framåt är att nå så många föreningar och klubbar på global nivå och upprätta vår status som ett självklart digitalt verktyg för att uppleva och spara sportminnen, säger Mathias Lind, CEO på Strike.