Mikael Timerdal förstärker ledningen i Stockholm

2017-04-25: Mikael Timerdal tillträder rollen som Konsultchef för Lexicon IT-konsult i Stockholm.

Lexicon IT-konsult i Stockholm har de senaste åren haft stark tillväxt och förstärker nu ledningen med Mikael Timerdal. Mikael tillträder rollen som Konsultchef och kommer aktivt att arbeta med att utveckla konsultgrupperingen och hjälpa Lexicon IT-konsults kunder.

Mikael har en har lång och gedigen erfarenhet av att arbeta med IT-konsulter och rekrytering. Mikael kommer senast från rollen som Resource Manager på ZeroChaos och tidigare har Mikael haft roller som kundansvarig & IT-rekryterare på TNG och Poolia IT.

–Det är med stolthet och stor entusiasm jag tar mig ann uppgiften att vara Konsultchef på Lexicon IT-konsult i Stockholm. Jag ser stora möjligheter att ytterligare utveckla vår position till en ledande leverantör av konsulter inom IT-support, IT-drift och Infrastruktur. Jag kommer också att vara delaktig i att fortsätta utveckla vårt tjänsteerbjudande inom IT-support, drift och nät. Det skall bli oerhört spännande att tillsammans med ledningen
få vara med och fortsätta utveckla bolaget. Framförallt lockar Lexicon IT-konsult med sina höga ambitioner, intressanta kunder, kompetenta medarbetare och humana synsätt. Jag hoppas kunna tillföra en hel del genom mina tidigare erfarenheter och kunskaper sedan mina många år i branschen, säger Mikael Timerdal.

– Mikael har en gedigen bakgrund, allt från att sälja och rekrytera till att bygga vinnande konsultteam. Mikael styrka ligger i hans goda samarbetsförmåga och fokus på vad som är bäst för kunden. Mikael är lyhörd för kundernas önskemål och förväntningar och har förmågan att hitta effektiva lösningar, något som uppskattas högt av kunderna. Vi är mycket glada att ha Mikael ombord och står i och med detta ännu bättre rustade för att fortsätta utveckla vår verksamhet i enlighet med våra höga ambitioner, säger Carl Johan Bernadotte, CEO Lexicon IT-konsult.

Lexicon IT-konsult startade 2007 och har idag kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Lexicon IT-konsult erbjuder IT-konsulttjänster, lösningar och åtaganden till stora och medelstora företag i norden inom områdena Servicedesk, IT-Support och Infrastruktur.

Ytterligare information lämnas av:
Carl Johan Bernadotte, CEO Lexicon IT-konsult, cj.bernadotte@lexiconitkonsult.se, 076-307 27 75

Mikael Timerdal, Konsultchef Stockholm, mikael.Timerdal@lexiconitkonsult.se073-514 11 21