Avtal24 tar upp kampen mot avtalsmallen och lanserar kostnadsfria avtal

Avtal24 arbetar för att göra juridiken tillgänglig för alla och lanserar nu även kostnadsfria avtal. Telefonsupporten till den internetbaserade tjänsten har varit kostnadsfri sedan sommaren 2010, och hjälpt många vilsna företagare och privatpersoner. Nu går Avtal24 steget längre. Företagets grundidé är att kunden själv ska kunna välja vilken lösning som passar och som ett led i detta lanseras nu även en kostnadsfri mall, för de kunder vars behov kan tillfredsställas av ett mindre omfattande avtal.

Syftet är att informera om skillnaden mellan att använda sig av standardiserade mallar och anpassade avtal.

"Med den statiska gratismallen riskerar du att missa väsentliga delar som bör vara med i ditt avtal – som i värsta fall kan leda till att ditt avtal inte är användbart" säger Caroline Möller, jurist på avtal24.

Avtal24 har skapat marknadens första digitala avtalsjurist, alltid tillgänglig när du behöver henne. Juridik är något som förknippas med höga kostnader och ett svårt språk vilket gör att många människor drar sig för att gå till en jurist. Ett alternativ som många idag istället väljer är att köpa en mall via bokhandeln eller Internet. Problemet med mallen är just det att det är en mall konstruerad för en viss specifik situation. Hur ska du som företagare veta om det här konsultavtalet är det som passar dig eller vilken mall för äktenskapsförordet som du ska köpa? Vad behöver jag för avtal utifrån min situation? Vad innebär avtalet?

Från att webbplatsen i sin nuvarande form lanserades i början av sommaren 2010 pekar alla kurvor rakt uppåt. Avtal24 hjälper privatpersoner och företagare att skapa sina avtal på ett effektivt sätt. Tjänsten fyller ett behov där inga likvärdiga alternativ har funnits, precis som grundarna förutsatt.

Kort information om avtal24:

-  Grundades 2004
-  Lanserade version 1.0 sommaren 2008
-  Nya finansiärer våren 2010
-  Lansering av version 2.0 sommaren 2010
-  Starka partners (SEB, Länsförsäkringar, Hyresgästföreningen, SalusAnsvar, Monster mm)
-  ca 150 000 personer har nyttjat vår kunskap sedan sommaren 2010

För mer information kontakta VD Magnus Stein på 076-0024200