Kan du lita på din kompanjon?

Det ska vara enkelt och lätt att starta företag - och det ska vara enkelt och lätt med juridik. Avtal24 satsar på att förverkliga dessa tankar genom att göra juridiken lättillgänglig. Till exempel upplever många som ska starta företag att juridiken känns som en djungel av svårigheter och hinder.

"Ett kompanjonsavtal, eller aktieägaravtal alternativt handelsbolagsavtal, som det egentligen heter, är ett väldigt viktigt dokument att ha när man startar företag", säger Avtal24s jurist Caroline Möller och fortsätter:

"Vad händer egentligen om en kompanjon vill lämna bolaget helt plötsligt, eller om din kompanjon går bort och tant Agda helt plötsligt vill komma styra o ställa? Vad kan man göra åt det? Hur kan man skydda sig så att inte ens livsverk glider en ur händerna? Det är inte så himla lätt det här, men nu har vi gjort det enklare genom en applikation där du själv kan välja vad som ska gälla för just ditt företag - och bli vägledd i den juridiska djungeln."

Avtal24 är stolta över att kunna hjälpa nystartade företag i sin tidiga fas och har idag flera avtal som kan vara till nytta. Avtalen blir individuellt och speciellt anpassade genom att användaren guidas genom frågor och påståenden som man får ta ställning till. Efter det skickas automatiskt ett juridiskt avtal, med användarens val, direkt till den angivna e-postadressen. Tryggt, rätt för just det enskilda företaget och juridiskt korrekt.

Caroline Möller får medhåll av Avtal24s VD, Magnus Stein:

"Jag har startat ett antal verksamheter och har själv upplevt svårigheterna och komplexiteten i det juridiska - när jag egentligen alltid velat fokusera på affärerna. Vi är nu glada att kunna göra det smidigare att starta företag genom att man nu enkelt kan skapa juridiska dokument."

Avtal24s företagsavtal finns nu på hemsidan.

• affärsjuridik
  • avtal24

Avtal24 gör juridiken tillgänglig för privatpersoner och företag.

Magnus Stein

Presskontakt CEO