LG presenterar 'Life, Reimagined' på IFA 2022

LG presenterar 'Life, Reimagined' på IFA 2022

Bolaget introducerar nya produkter och tjänster med nya upplevelser och möjligheter för vardagen

Berlin, den 1 september, 2022 – Under IFA 2022 visar LG Electronics (LG) upp en lång rad lösningar för ett smart liv för konsumenter världen över. Utställningens tema är ”Life, Reimagined” och detta är även bolagets plattform för användarcentriska, innovativa produkter och tjänster som möjliggör nya upplevelser och möjligheter i vardagen.

Vid ett besök i LG:s monter (Hall 18, Messe Berlin) på IFA möts besökare omedelbart av den 97 tum stora OLED evo Gallery Edition-TV:n. Den nya modellen är hemmahörande i produktserien G2 och tar nöjesupplevelser till nästa nivå med fördelar som dess OLED-bildpanel, avancerade AI-stödda bildbehandlingsprocessor och inte minst dess fysiska storlek. Även andra storbilds-TV i premiumsegmentet kommer demonstreras, inklusive den 88 tum stora LG SIGNATURE OLED TV 8K, 88Z2. Större än båda är dock den gigantiska, 136 tum stora 4K Micro LED-TV:n som visar vägen för bildkvalitet i stor skala och parar mikrometerstora ljuskällor med modulär design.

Vidare bjuds besökare på en immersiv gaming-upplevelse, även den baserad på OLED-teknik, i ”Flex Arcade”-området. Här huseras ett flertal gamingplattformar där de senaste konsolspelen kan spelas sida vid sida med klassiska titlar på LG:s senaste OLED-TV-modeller – inklusive världens första böjliga 42-tums-modell LG OLED Flex. Modellen är ställbar mellan 20 olika krökningsgrader i en och samma skärm och har på utrustningslistan en lång rad gaming-funktioner och inställningar.

Andra dragplåster i montern inkluderar Lifestyle Zone, där besökare kan uppleva en lång rad produkter som kan anpassas efter personligt tycke och smak. Till höjdpunkterna här kan räknas LG:s senaste lifestyle-TV ur serien LG OLED Objet Collection och bolagets senaste ljudlösningar, till exempel den säregna trådlösa högtalaren XBOOM 360. Dessutom inreds Lifestyle Zone med exklusiva inredningsdetaljer och tillbehör från Moooi, ett holländskt livsstilsmärke inriktat på premiumprodukter.

Andra innovationer på IFA inkluderar LG:s lösningar för skovård, LG Styler ShoeCase och ShoeCare, AI-stödda tvättmaskiner och torktumlare som underlättar tvättandet samt Aero Furniture: en ”bordsliknande” luftrenare som suddar ut gränserna mellan möbel och högpresterande luftreningsanläggning. Även LG:s senaste framsteg inom bildskärmar med ergonomi- och produktivitetsfokus visas här i form av Ergo Monitor Workstation, samt ett växande urval av gaming-skärmar i UltraGear Gaming Monitor Play Zone.

Utställningen ”Life, Reimagined” kan upplevas i LG:s monter på IFA 2022 (den 2–6 september) i Berlin, Tyskland. Den som inte kan närvara på plats kommer kunna montern virtuellt på LG:s globala Youtube-kanal.

LG Electronics Inc. (LG), med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen och en total global försäljning på 56 miljarder dollar under 2020, är en globalt ledande teknikinnovatör inom hemelektronik, vitvaror, och mobilkommunikation. Företaget består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components samt B2B - och är en av världens ledande tillverkare av konsumentelektronik, vitvaror, mobiltelefoner samt lösningar för kyla och värme. LG strävar ständigt efter att utveckla hållbara produkter som gör livet enklare för konsumenter över hela världen. Som ett bevis för detta arbete belönades LG med Platina-status, den högsta nivån, i EcoVadis hållbarhetsanalys i december 2020. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.