LG tar hem flera 2021 CES Innovation Awards

LG tar hem flera 2021 CES Innovation Awards

Consumer Technology Association (CTA) hyllar LG Electronics (LG) för banbrytande innovationer inom teknik och design med ett antal 2021 CES Innovation Awards. LG erhåller två Best of Innovation Awards för sin LG OLED TV-teknik och kylskåpsteknik i LG InstaView Door-in-Door, utöver en mängd andra CES Innovation Awards vilket innebär det största antalet priser hittills för LG.

CES 2021 innebär åttonde året i rad som LG OLED-TV-apparater, soundbars, hushållsapparater, förstklassiga smartphones och många andra produkter har belönats med CES Innovation Awards, det officiella branscherkännandet för de mest innovativa produkterna som introduceras på CES.

CES Best of Innovation

För CES 2021 vinner LG:s OLED TV-teknik ännu en gång CES Best of Innovation Award, den här gången i spelkategorin. LG, den obestridda branschledaren inom OLED-TV-apparater, har skapat en enastående underhållningsupplevelse i hemmet som levererar det djupaste svarta, de mest realistiska färgerna och en oändlig kontrast. För första gången belönas dessutom en produkt inom LG:s vitvarusegment med med en CES Best of Innovation Award. LG:s InstaView Door-in-Door kylskåpsteknik som låter användare se vad som finns inuti och samtidigt håller maten färsk, vilket ger en perfekt balans mellan form och funktion. Kylskåpet är också utrustat med företagets innovativa röstigenkänningsteknik som gör att användare kan öppna dörren med ett röstkommando vilket är speciellt praktiskt när man har händerna fulla.

LG Home Entertainment

Särskilt anmärkningsvärt för 2021 är LG:s senaste underhållningsprodukter, inklusive LG OLED, LG NanoCell och nästa generations TV-apparater, samt bildskärmar och TONE Free-hörlurar. Mer information om specifika LG Home Entertainment-produkter kommer att presenteras på CES 2021 i januari.

LG Home Appliances

CES 2021 Innovation Awards kommer att gå till nya produkter inom LG:s vitvarusegment-som bland annat InstaView Door-in-Door-kylskåp, WashTower-tvättlösningen som är en enhet som tar upp halva golvytan men fortfarande har en extremt stor tvättkapacitet, PuriCare Wearable Air Purifier och andra produkter som kommer att visas upp på CES.

LG Business Solutions

Även innovativa produkter från LG IT business Solutions prisas under CES 2021 Innovation Awards. LG:s populära UltraGear- och UltraWide-bildskärmar för gaming respektive professionellt bruk samt företagets CineBeam Laser 4K-projektor får hedersomnämnanden.

CES Innovation Awards

CES Innovation Awards-programmet är en årlig tävling arrangerad av CTA och som hedrar enastående design och teknik inom konsumentteknikprodukter i 28 produktkategorier. Programmet hyllar innovationer inom en mängd olika kategorier av konsumentteknik och utnämner de högst rankade i varje kategori. En domarpanel med branschexpert, inklusive representanter från media, designers, ingenjörer och många andra har granskat bidrag baserat på tekniska kvaliteter, estetik och design, funktionalitet och konsumenttycke.

Hela listan över LG:s CES 2021 Innovation Awards kommer att presenteras i samband med LG:s CES-presskonferens klockan 14:00 CET den 11 januari 2021 och kommer att finnas på CES webbplats samt http://Exhibition.LG.com. Under CES 2021 kommer branschen att samlas virtuellt den 11–14 januari för att visa upp framtida innovationer som driver den ständigt utvecklande teknikindustrin. Den första helt digitala CES 2021 kommer att vara en plattform för att lansera produkter, engagera sig med globala varumärken och definiera framtidens bransch, vilket gör det möjligt för teknikbranschen att på ett säkert sätt dela idéer och introducera de produkter som kommer att forma vår framtid.

LG Electronics, Inc. är en globalt ledande teknologisk innovatör inom hemelektronik, mobilkommunikation och hushållsapparater, med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen. LG består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components and B2B - och är en av världens ledande tillverkare av TV, mobiler, luftkonditioneringsapparater, tvättmaskiner och kylskåp. LG hade 2018 en total global försäljning på 54,4 miljarder dollar. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.