Christer Nylander (L) ny ordförande i riksdagens kulturutskott

Christer Nylander (L) ny ordförande i riksdagens kulturutskott

Kristianstads liberala riksdagsman Christer Nylander (L) har utsetts till ny ordförande i riksdagens kulturutskott. Han har dessutom återigen utsetts till gruppledare för Liberalerna i riksdagen och till partiets representant i riksdagsstyrelsen.

-Det är med stor tillförsikt jag ser fram emot det viktiga och utmanande arbetet med att vara ordförande i kulturutskottet. Liberalerna har en stolt tradition inom området och jag hoppas att jag kan föra dessa traditioner vidare, säger Christer Nylander (L).

-Jag är samtidigt stolt över att jag återigen fått förtroendet att leda den liberala riksdagsgruppen. Det rådande politiska läget kräver ett starkt och principfast Liberalerna och jag ser fram emot att i riksdagen leda detta arbete, avslutar Christer Nylander (L).

För mer information kontakta:

Christer Nylander (L), ordförande riksdagens kulturutskott, 070-252 28 22

Fredrik Sjögren (L), ombudsman Liberalerna Skåne, 0704-58 24 44