Skåne vill se Ullenhag i Bryssel

Skåne vill se Ullenhag i Bryssel

Liberalerna Skåne vill se Erik Ullenhag som förstanamn på Liberalernas lista till EU-parlamentet.

– Han är rätt man för jobbet, säger Torkild Strandberg, ordförande för Liberalerna Skåne.

På torsdagskvällen valde förbundsstyrelsen för Liberalerna i Skåne enhälligt att nominera Erik Ullenhag att toppa Liberalernas lista till EU-parlamentsvalet 9 juni nästa år.

– Erik Ullenhag har kunskapen, erfarenheten och övertygelsen som krävs för att lyckas driva de stora och relevanta frågorna i EU som bidrar till ett bättre liv för medborgarna, säger Torkild Strandberg.

Erik Ullenhag har en gedigen bakgrund inom Liberalerna som ungdomsförbundsordförande, riksdagsledamot och minister. Han är idag diplomat och arbetar som ambassadör i Israel.

–Vi som känner Erik vet, att förutom kunskap och övertygelse, han även besitter den arbetskapacitet och förmåga att bygga nätverk och allianser som krävs för att lyckas med uppdraget, fortsätter Torkild Strandberg.

Förutom Erik Ullenhag, nominerade Skånedistriktet Sara Wettergren, kommunalråd i Malmö, Louise Eklund, riksdagsledamot från Malmö, Camilla Mårtensen, riksdagsledamot från Kävlinge, Philip Sandberg, kommunalråd från Lund, Simona Mohamsson, kommunfullmäktigeledamot från Göteborg och Lotta Gröning, journalist, forskare och liberal från Norrbotten.

För mer information kontakta Liberalerna Skånes ordförande Torkild Strandberg 0708470260.