Folkpartiets valprogram tas fram med öppen process

pressansvarig
076-825 16 04

Folkpartiets valprogram tas fram med öppen process

- Folkpartiet vill ha med stockholmarna i utformandet av vårt valprogram inför 2010. Därför inleds nu arbetet med programmet genom ett antal frågor på vår blogg som vi hoppas ska ge oss många idéer och synpunkter.

Det säger Björn Ljung (FP), ordförande i Folkpartiet Stockholms programgrupp för valprogrammet inför 2010. Gruppen har nu inlett sitt arbete med att ta fram ett valprogram, vilket beräknas vara färdigt under våren. Arbetet kommer att ske genom en öppen process, där till att börja med ett antal frågor om olika områden ligger ute på Folkpartiets blogg www.fpstockholm.wordpress.com. Arbetssättet är en fortsättning på det programarbete via bloggen som Folkpartiet i Stockholm har bedrivit under våren och hösten. Programarbetet leds av en grupp bestående av Björn Ljung, ordförande, Gulan Avci, Daniel Forslund, Francisca Herodes, Jan Jönsson, Hans Åberg, Ann-Katrin Åslund och Martin Ängeby.

- Vårt arbete med att ta fram program inom olika områden genom en öppen process på bloggen har fungerat väl. Vi är därför inspirerade att fortsätta med detta även i arbetet med valprogrammet. Vi hoppas på stort gensvar från stockholmarna, avslutar Björn Ljung (FP).