Madeleine Sjöstedt (FP): Stockholms simhallar upprustas för 500 miljoner

Kultur- och idrottsroteln i Stockholms stadshus

Madeleine Sjöstedt (FP)
kultur- och idrottsborgarråd

Jonas Uebel
pressekreterare

Stockholms simhallar upprustas för 500 miljoner

På kommunfullmäktige den 15 mars fattas beslut om att investera 500 miljoner kronor i upprustning av simhallarna i Farsta, Vällingby, Västertorp och Åkeshov.

"Planeringen av upprustningen och moderniseringen av hallarna ska göras utifrån de förändrade behov som finns, och med kunskaper om hur verksamheten kan utformas för att generera nya intäkter till staden och den föreningsverksamhet som verkar i anläggningarna. Idrottsnämnden bör därför planera upprustningsarbetet i samarbete med entreprenörer eller föreningar som åtar sig att driva ny näringsverksamhet i anläggningarna när renoveringen är färdigt."

Det skriver kultur- och idrottsborgarrådet Madeleine Sjöstedt (FP) idag på sin blogg med anledning av att Stockholms simhallar kommer att rustas upp för 500 miljoner kronor.