Nya Liberoklubben – en mötesplats för föräldrar och familjer

Sveriges största kundklubb för föräldrar – Liberoklubben – välkomnar nu hela familjen och tjocka släkten. I nya Liberoklubben kan föräldrar tryggt dela barnets dagliga utveckling och livshändelser med alla som vill följa familjens nykomling, i berättelser och bilder.

Liberoklubben är en mötesplats föräldrar emellan – en modern föräldragrupp på nätet. Idag är över 75% av alla småbarnsföräldrar och gravida i Norden anslutna till Liberoklubben, där de kan hitta andra föräldrar i samma situation, ta del av hundratals artiklar om graviditet och föräldraskap, dela tips och få råd av Liberos egen barnmorska Carolina Gäbel.

Nu har Liberoklubben fått ett nytt utseende, nya funktioner och en helt ny social dimension.

I nya Liberoklubben kan familj, bonusföräldrar, mor- och farföräldrar, sysslingar, faddrar och andra inbjudna följa barnet i berättelser och bilder. Innehållet från barnets första tid blir också en digital mitt första år-bok att lämna över när barnet blir äldre, och en fin gåva till andra i släkten.

– Klubben finns för att stödja föräldrar och deras resa in i föräldraskapet. Nu kopplar vi även ihop släkt och familj genom att skapa en mötesplats runt familjens nykomling – som en fanclub för släktens minsting, säger Henrik Ekelund, Loyalty Marketing Manager på Libero.

Bebisbilder? Ja, tack!

En del föräldrar vill dela och berätta om precis varje steg som barnet tar, ofta till mor- och farföräldrars stora förtjusning. Men bebisbilder är inte lika uppskattade av alla i sociala medier.

– I Liberoklubben är precis var enda bebisbild och uppdatering välkommen. Här kan man skriva om allt som barnen tar sig till så ofta man bara vill, hinner och önskar, säger Henrik Ekelund.

Värnar om barnens integritet

Till skillnad från andra sociala nätverk, är nya Liberoklubben en plats där innehåll kan delas tryggt och fritt då endast de som föräldrarna godkänt kan se och ta del av innehållet.

– I en tid där många föräldrar väljer att helt hålla sina barn borta från sociala medier eller avstår ifrån att dela bilder har det varit viktigt för oss ge föräldrar full kontroll över vad de delar och med vem. Medlemmarnas bilder förblir medlemmarnas bilder, säger Henrik Ekelund.

Liberoklubbens nya funktionalitet

• Nytt utseende baserat runt en tidslinje
  • Full funktionalitet för dator, mobil och surfplatta garanterar samma upplevelse överallt
  • Enkelt att dela berättelser, bilder och barnets livshändelser med familj, släkt och vänner
  • Samla hela familjen i en gemensam familjeprofil, som alla i familjen kan uppdatera
  • Uppmärksamma barnets stora händelser med inläggstypen ”första år”. Allt sparas i en tidslinje och blir en digital Mitt första år-bok att dela med släkten och ge vidare till barnet i framtiden.
  • Träffa andra föräldrar och familjer som ni delar något med och bli inspirerad

Så funkar nya Liberoklubben – se film: https://www.youtube.com/watch?v=0TkPf_uIWD8

Bli medlem i nya Liberoklubben: https://www.libero.se/nya-liberoklubben/

För mer information om Liberoklubben vänligen kontakta:

Henrik Ekelund

Loyalty Marketing Manager Libero

SCA HYGIENE PRODUCTS AB

Phone +46 31 746 06 84

Mobile +46 727 46 06 84

henrik.ekelund@sca.com

För vidare kontakt, intervjuer och pressmaterial vänligen kontakta:

Christian Åkerhielm