Ny serie reflektionsböcker för en fördjupad vardag

Ny serie reflektionsböcker för en fördjupad vardag

Libris förlag lanserar nu en ny serie reflektionsböcker, där läsaren genom korta dagliga övningar får hjälp att utvecklas och se nya saker i livet. Efter övningarna finns utrymme för egna anteckningar och reflektioner. Varje dag börjar eller avslutas med att läsaren får fylla i en lista som uppmuntrar till att höja blicken: tre saker som under dagen fyllt mig med styrka, fem saker jag är tacksam för, tre saker som gör mig glad, och så vidare. Alla böcker i serien är formgivna av den välkända formgivaren och illustratören Lotta Kühlhorn.

Ökad livsglädje genom tacksamhet
Patricia Tudor-Sandahl
 psykolog, psykoterapeut och författare

Livet är fullt av överraskningar, om man låter sig överrumplas av dess härlighet. "Då vi bestämmer oss för att se på våra liv och våra dagar ur tacksamhetens perspektiv börjar vi kunna uppfatta det mirakulösa i det vardagliga". En inspirerande bok där korta dagliga övningar i tacksamhet hjälper oss att komma närmare den livsglädje som vi alla bär inom oss.
Utkommer: Juni 2018

Närvarande och levande med soulfulness
Brian Draper – författare, föreläsare och retreatledare från Storbritannien

Vad älskar du att göra? När känner du dig som mest levande? Den här boken vill hjälpa oss att få ett mer själfullt och närvarande liv, där det som är unikt med var och en får blomma ut till fullo. Soulfulness grundar sig på mindfulness, men handlar inte om att fly vår stressiga verklighet, utan om att både sträcka sig längre inåt och utåt i kärlek.
Utkommer: Juni 2018

Att leva sannare, modigare och helare
öran Larsson – präst, psykoterapeut och författare

Vi är många som längtar efter verkliga möten och efter att leva livet en aning sannare, modigare och helare. Övningarna i denna bok vill hjälpa oss att finna och vara oss själva – och att göra det bästa av det liv som blev vårt.
Utkommer: Juni 2018

Så slipper du drunkna i egna och andras känslor
Maggan Hägglund
– journalist, författare och föreläsare och Doris Dahlin – företagskonsult och författare

Drunkna inte i dina känslor – en överlevnadsbok för sensitivt begåvade blev en succé när den kom ut 2012 och säljer fortfarande i stora volymer. Förra året kom uppföljaren Hitta din känslostyrka – en våga sätta gränser-bok för sensitivt begåvadeÖvningarna i den här boken vill hjälpa alla starksköra att förstå sin egen högkänslighet och på bästa sätt ta tillvara på den.
Utkommer: September 2018

Du är älskad
Henri Nouwen
– universitetslärare vid Yale och Harvard, präst och författare

Att inse att vår sannaste identitet är att vi är älskade, förändrar allt. Det vill övningarna i den här boken hjälpa oss att förstå. Vi blir mer intresserade av att vara än att göra. Det kan också hjälpa oss att få mer barmhärtighet för dem som sårar oss och känna en större frid med både oss själva och världen runt omkring.
Utkommer: November 2018

---------