Kan terapeutisk hypnos ersätta psykofarmaka?

Lyssna på gårdagens avsnitt av radioprogrammet "Fånga ditt liv" där Gaya Pienitzka har sakkunniga Leg. Sjuksköterskan, Dipl. Energi- och hypnosterapeuten Åsa Rockstroh på besök. De samtalar om psykisk ohälsa och ifrågasätter om utvidgad användning av psykofarmaka verkligen är till hjälp. Åsa medicinerade själv för att komma rätta med ångest tills hon kom i kontakt med den terapeutiska hypnosen. Hon insåg att ångesten var ett symtom på ohanterad högkänslighet (HSP). Åsa har varit medicinfri sedan närmare tio år och har hjälpt otaliga klienter med diagnoser som ADD, ADHD, Ångest, PTSD, Bipoläritet med flera att bli helt medicinfria och att "bli av med" sina diagnoser. Även missbruk och beroende kan, enligt Åsa, vara ett sätt för högkänsliga som inte identifierat sin känslighet att självmedicinera för att kunna hantera sina liv.