Kompetenta Helena Källström tillträder som ny Vd på Lifecap

Helena Källström, som tidigare byggt upp ett antal olika företags interna och externa servicefunktioner, både som anställd och som konsult, tillträder idag som ny Vd för Lifecap AB. Helena är dessutom utbildad kognitiv coach, samtals- och energiterapeut. En ny expansiv fas inleds i företaget, Helena har bl. a. för avsikt att initiera implementering en ny typ av företagspool som erbjuder företag att regelbundet tillhandahålla kognitiva coacher och terapeuter. Lifecap har en holistisk människosyn, som innebär att vi är övertygade om att om en person har problem eller mår dåligt i sitt privatliv, så "spiller det över" och försämrar den anställdes förmåga att tillvarata sin fulla arbetspotential och kreativitet på arbetsplatsen. Helena ser stora vinster, både för företaget och för medarbetaren, i att ha tillgång till en terapeutisk utomstående resurs på företagen regelbundet.  Initiativet har till avsikt att påverka medarbetarnas möjligheter att fokusera bättre och att därmed förhöja arbetsglädje och effektivitet på arbetsplatsen.

Lifecap har utbildat terapeuter och coacher sedan 1994. År 2006 omarbetades utbildningarna till att bli mer processorienterade och att tillhandahåla ett mer kognitivt förhållningssätt: arbetssättet är målinriktat och med tydliga hemuppgifter som har till avsikt att verkligen hjälpa klienten till positiva förändringar. Lifecaps verksamet är kvalitetssäkrad enligt ISO.

• coacha dig själv
  • coachande förhållningssätt
  • företagspool
  • helena källström