Må allt bättre!

Direktsänd må-bättre-radio! I detta nu tar vi oss tid att stanna upp, fundera över hur höstens sändningar har fallit ut och att planeras vårens sändningar i Radio Roslagen. Gaya kommer även fortsatt att intervjua Lifecap-utbildade coacher och terapeuter på tisdagar klockan 08.00-09.00. Det handlar om personer som själva tagit tag i egna problem och gjort stora positiva förändringar i sina liv och som idag använder sin kunskap för att hjälpa andra. Radio Roslagen har under hösten 2014 sänt program ledda av Gaya från Lifecap som har haft gäster i studion som frikostigt delat med sig av sina erfarenheter. Det har stundtals rört sig om avskalade och blottande livsöden. Gemensamt har varit att de andats hopp och möjligheter. Hopp om ett bättre liv för människor som mår dåligt på grund av någonting som begränsar dem idag och för de här människornas anhöriga. Det har rört sig om alltifrån svåra situationer som människor själva har försatt sig i, som till exempel missbruk och beroende, till medfödda olikheter som har uppfattats som problem, som till exempel att vara född med svårdefinierad könstillhörighet. Det är möjligt att lyssna på samtliga program, de finns arkiverade som tisdagarnas God morgon Roslagen program via Radio Roslagens web-arkiv. Nu på tisdag, den 23 december klockan 08-09 sänds ett mer allmänt hållet program där spelar julmusik och delar med sig av betraktelser.