Naket och avskalat om programledare

Gaya Pienitzka är författare och pionjär inom området terapeutisk hypnos, hon är en av grundarna till Lifecap AB och har bland annat drivit behandlingshem på anrika Lindormsnäs Gård. Den 23 juni klockan 08.00 sänder Radio Roslagen ett sommarprogram med Gaya, som också är programledare för Radio Roslagens tisdagsmorgon program (sommaruppehållet mellan midsommar och den femte augusti). I dessa program har Gaya vanligtvis en gäst som är sakkunnig inom något specifikt terapeutiskt område. I sitt första sommarprogram berättar hon naket och avskalat om männen i sitt liv. Män som hon älskar, känner en djup tacksamhet till och som har bidragit till att hon utvecklats till att bli den hon är idag. Sedan 2000 driver Gaya verksamhet i Lifecap AB. Nu börjar de omstruktureringar som påbörjades är 2012 att synas tydligt. Företaget bygger upp en portal med syfte att hjälpa människor att hjälpa sig själva till ett bättre mående. Unik kunskap som tidigare bara varit tillgänglig för kursdeltagare på Lifecaps coach- och terapeututbildningar görs nu successivt tillgänglig för alla som kan tänkas ha nytta av den. Filmer släpps, självhjälpsböcker finns att tillgå, ett antal diplomerade coacher och terapeuter presenteras. Inom kort kommer den första inspelade web-terapin, tio sessioner för att hantera ångest, att publiceras via hemsidan. Lifecap är ISO-certifierad och har utbildat terapeuter sedan 2001. Delar av verksamheten köptes upp år 2005 och härstammar från år 1994.