Vad händer i den intima relationen när två blir tre?

De flesta blivande föräldrar som bor i Sverige får tillgång till en bra utbildning om hur barnafödandet går till, hur man som mamma ska ta hand om sig under graviditeten och kontinuerliga kontroller av barnet i magen och moderns hälsa under graviditeten. När barnet väl är fött finns möjlighet till bra stöd vad gäller barnets utveckling via barnavårdscentraler. MEN, vad händer med föräldrarnas relation? Vad kan paret göra för att värna vuxenrelationen och intimiteten? Hur går det med sexualiteten? Vad händer när mamman kanske snarare känner sig som en vandrande mjölkmaskin än som en attraktiv kvinna? Vad händer med pappan när barnet tar större delen av hans kvinnas uppmärksamhet, den han kanske åtnjöt tidigare? Lifecaps terapeuter möter par som inte har en aning om hur de ska värna vuxenrelationen när den nya familjemedlemmen väl har anlänt.

Lifecap tillhandahåller nu en enkel och billig möjlighet att ta del av en av våra lärares omfattande kunskap. Kunskap som vi tidigare bara delgivit kursdeltagare på Lifecaps terapeututbildningar. Vi producerar kontinuerligt nya informativa utbildningsfilmer med syfte att hjälpa människor att hjälpa sig själva till ett bättre mående. Se trailer samt fullständig film via Lifecaps hemsida. Utbildningsfilmen är producerad av Lifecap AB i samarbete med Barecognition.