Nya Cirkus försenat – premiären av Partajs scenshow flyttas fram en vecka

På grund av förseningar med färdigställandet av scentekniken på Skandiascenen (tidigare Cirkus Teater) så tvingas premiären av Partajs scenshow att flytta från 8 oktober till 15 oktober.

Nyheten om byggets försening nådde ensemblen mitt under pågående repetitioner.
– ”Jag erbjöd mig att hjälpa till som arge snickaren eller hantverkar-Jocke från Café Bärs, men fick tyvärr inget svar. Vi är i alla fall sjukt taggade på premiären, även om det självklart är tråkigt att det blir försenat”, säger Johan Peterson från Partaj

Som kompensation för förseningen möter Lifeline alla kunder som flyttar sina premiärbiljetter till ett nytt datum med 2 extra fribiljetter.
– ”Vi ringer just nu runt till alla som köpt biljetter till premiären och hoppas att vi ska få till en bra lösning med ersättningsdagar. Alla som köpt biljetter till premiären får möjlighet att byta till det nya premiärdatumet eller till ett annat tillfälle under hösten”, säger Lasse Karlsson, producent på Lifeline.

– ”Vi vill göra allt för att underlätta för vår publik och visa att vi värdesätter deras flexibilitet. Om det är köpare vi ännu inte nått, får man självklart föregå och kontakta oss direkt med förslag på ersättningsdagar”, säger Michael Henriksson, producent på Lifeline.