Liftgruppen är exklusiv återförsäljare för Multitel

Liftgruppen är exklusiv återförsäljare för Multitel och kommer att kunna erbjuda hela Multitels sortiment av billiftar.

Multitel har de senaste åren kraftigt ökat sina marknadsandelar i viktiga marknader i Europa och ser fram emot att bygga en stark position i Sverige och Norge. Liftgruppen som är en av de största distributörerna i Sverige och Norge ser fram emot att bli återförsäljare för Multitels billiftar i Sverige och Norge.

I kombination med stark sälj- och serviceorganisation med lång erfarenhet och djup kompetens från billiftar kommer Multitel att vara ett spännande alternativ till kunderna på svenska och norska marknaden.

Roberto Marangoni som är Senior Director för internationell försäljning säger att han är väldigt nöjd med att Multitel genom sitt partnerskap med Liftgruppen kommer att skapa ytterligare expansion på dessa marknader.

Liftgruppens team för försäljning och eftermarknad kommer starta upp sin försäljning under hösten 2021.   Liftgruppens VD Joel Schönning ser att ett samarbete med Pagliero Multitel ger Liftgruppen möjligheten att erbjuda ett komplett sortiment av billiftar, vilket gör att Liftgruppen kan möta marknadens efterfrågan och kundernas förväntningar på ett mycket bra sätt. Han är också glad över att gå in i ett samarbete med en professionell partner som Multitel.