Modellbyggande av det nya kontorshuset i Ulriksdal.

Nytt kontorshus i Ulriksdal

Tillsammans med PEAB Fastighetsutveckling drar vi nu upp riktlinjerna för en ny kontorsbyggnad i Ulriksdal, strax norr om Stockholm city. Med sina 11 våningar blir byggnaden områdets högsta punkt – ett flaggskepp i bästa skyltläge och med fantastik utsikt.

Stort fokus läggs på medveten gestaltning och skapandet av flexibla, trivsamma lokaler. Fullt färdigt inryms runt 1200 arbetsplatser i huset men även en mysig restaurang med direktaccess till torgytan utanför.

Projektet sätter individens hälsa och välmående i centrum dvs hållbarhet utifrån ett personligt perspektiv. Byggnaden kommer även att miljöcertifieras enligt BREEAM. På så sätt belyses hållbarhetsaspekterna även på ett mer övergripande plan.

Ulriksdal är ett naturnära område med anrik historia och ett fantastiskt kommunikationsläge. Det är en levande stadsdel med arbetsplatser, bostäder, skola och förskola. De närmaste åren tillkommer, förutom fler kontor, också ett hotell, ytterligare bostäder, restauranger och butiker. Fullt utbyggt kommer Ulriksdal att ha närmare 2000 bostäder 11 000 arbetsplatser.

Läs mer om planerna för Ulriksdalsområdet: https://ulriksdal.se/