Walker Kinman, VD Linas Matkasse Group

Walker Kinman utnämnd till VD för Linas Matkasse Group

Walker Kinman har arbetat som ekonomichef för food-tech bolaget Linas Matkasse Group med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark sedan januari 2018. Under augusti 2019 blev han utsedd till tillförordnad VD och har sedan dess lett bolaget. Nyligen kom beskedet att styrelsen utnämnt Walker Kinman till ordinarie VD.

– Det är en stor ära för mig att få uppdraget att leda Linas Matkasse in i 2020-talet. Jag är otroligt stolt över vad teamet har uppnått tillsammans under 2019 med över 100 miljoner kronor i förbättrat rörelseresultat och att vi genomgått en transformation till att ha en verksamhet i världsklass, säger Walker Kinman.

Kinman ser fram emot att fortsättningsvis arbeta nära den operativa verksamheten och att fortsätta stärka bolagets position på marknaden.

– Vår nuvarande lönsamhet och vårt digitala fokus ger oss goda förutsättningar att ge kunderna ökad flexibilitet. Att tjäna pengar inom vår bransch är få förunnat och det gör oss väl rustade för att möta konkurrensen.

Styrelseordförande Gert Munthe är stolt över att kunna presentera Walker Kinman som VD och ser fram emot att fortsätta det nära arbetet tillsammans med honom och övriga ledningsgruppen.

– Walker Kinman och teamet på Linas Matkasse har genomfört en imponerande turn-around som givit bolaget en hållbar lönsamhet. Det möjliggör fortsätta investeringar i ökad flexibilitet för kunderna samt ökade investeringar i försäljning och marknadsföring, säger Gert Munthe.

Linas Matkasse hjälper dig att få en skönare vardag. Med sina hemlevererade matkassar planerade av Lina och hennes menyteam erbjuder företaget sunda och goda måltider med både variation och inspiration.

Sunda, inspirerande recept och färska, lokala råvaror rakt hem till dörren. Välj rätter själv av marknadens bredaste utbud.

Vi har hjälpt svenska familjer att äta bättre och lyckas samlas kring middagen sedan 2008. Skräddarsy din matkasse eller välj något av våra färdiga koncept. Med vårt breda utbud av sunda, varierade och goda recept finns något för alla smaker. Vi använder färska lokala råvaror och planerar varje portion så att allt ska gå åt. Att minimera matsvinnet både hemma hos dig och i vår produktion är viktigt för oss. Upptäck ett Godare Liv med Linas.