Förenkla din projektering med hjälp av MagiCAD och lindQST

Webbinarium: Förenkla din dagliga ventilationsprojektering

Har du funderingar kring hur du kan förenkla din dagliga projektering? Lindab har lång erfarenhet av att utveckla olika typer av mjukvaror för att underlätta vid ventilations- och inneklimatsprojektering, bland annat vår webbapplikation lindQST.

I detta webbinarium kommer vi fokusera på att visa hur integrationen mellan MagiCAD och lindQST kan förenkla konstruktion och beräkningar av ventilationssystem.

När?
Den 2 december, kl. 09.30.

Har du inte möjlighet att medverka men ändå är intresserad av att ta del av presentationen? Anmäl dig så skickar vi en länk till inspelningen av webbinariet till dig i efterhand.

För vem?
Vi riktar oss till dig som jobbar med projektering av ventilation och inneklimat.

Hur?
Anmäl dig här https://innovationhub.23video.com/forenkla-din-projektering-med/join

En länk med instruktioner för att starta mötet skickas till dig i samband med att du anmäler dig.

Webbinariet hålls av Kai Bingström, IT Solutions Manager på Lindab Ventilation.

Kai ansvarar för Lindabs digitala ventilations- och inomhusklimatverktyg. Han är en erfaren Application Portfolio Manager med en lång historik inom byggmaterialindustrin. Specialkompetenser: professionell informationsteknik, AutoCAD, HVAC, Computer-Aided Design (CAD) och försäljning. I detta webbinar berättar vi mer om vår lösning och hur den reducerar projekttid och risk samtidigt som den ökar er kostnadskontroll.

Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet samt energi- och miljöfokus.

Koncernen omsatte 9 648 MSEK år 2021 och är etablerad i 20 länder med cirka 4 500 anställda, varav cirka 1 100 i Sverige. Norden stod för 55 procent av den totala försäljningen, Västeuropa för 29 procent, CEE/CIS (Central- och Östeuropa) för 14 procent och Övriga marknader för 2 procent.