Lindab Arena-skylten kommer att fortsätta lysa under de kommande säsongerna.

Lindab förlänger samarbetet med Rögle BK

Lindab och Rögle BK är överens om att förlänga samarbetet. Det nya avtalet innebär att Lindab fortsätter som huvudsponsor och behåller namnrättigheten till Lindab Arena i ytterligare tre år från och med säsongen 2016/17.
- Avtalet med Lindab är en viktig pusselbit i vår fortsatta satsning, säger Rögles vd Marcus Thuresson.

Lindabs samarbete med Rögle BK sträcker sig många år tillbaka. 2008 blev Lindab namnsponsor till nybyggda Lindab Arena.
- Vi är stolta över att kopplas ihop med Rögle BK. Genom arenanamnet förknippas vi med det som händer i Lindab Arena. Det är viktigt att det som finns och görs i Lindab Arena stämmer överens med våra kärnvärden och det gör det. Rögle bygger underifrån och precis som vi är man måna om sina kunder, säger Joakim Lönnberg, regionchef i norra Europa och vd för Lindab Sverige AB.

Rögles vd Marcus Thuresson är nöjd över att få fortsätta samarbetet med Lindab AB.
- Lindab är en stark samarbetspartner. Vi har en lång och trogen relation och det bidrar starkt till vår långsiktiga satsning.

Lindab är ett internationellt ventilations- och byggkomponentföretag med lokala rötter. Det startade på Bjärehalvön för drygt 50 år sedan och har sen dess expanderat över hela världen. I dag finns företaget i 32 länder och har totalt ca 5 100 anställda och koncernen leds fortfarande från huvudkontoret i Grevie.
- Vårt motto har alltid varit att förenkla byggandet för kunden. Lindab och Rögle är två starka varumärken som båda är framgångsrika. Vi förknippas gärna med Rögle, säger Joakim Lönnberg.

Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa med lösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande. I norra Europa har Lindab även ett omfattande erbjudande av tak, fasader och takavvattning.

Koncernen omsatte 12 366 MSEK år 2022 och är etablerad i 20 länder med cirka 5 000 anställda, varav cirka 1 100 i Sverige. Norden stod för 53 procent av den totala försäljningen, Västeuropa för 34 procent, CEE/CIS (Central- och Östeuropa) för 12 procent och Övriga marknader för 1 procent.

Läs mer på www.lindab.se.