Nya lindab.se.

Lindab lanserar ny webbplats

Känner du inte igen dig på lindab.se? Då står allt helt rätt till, Lindab har nämligen lanserat en ny webbplats.

Fokuset för nya lindab.se är att skapa en bättre användarupplevelse för besökaren. Webbplatsen är byggd på modern teknik som skapar förutsättningar för att enkelt kunna anpassa webbplatsen efter behov och förändringar som fort kan uppstå i den snabbrörliga digitala världen.

– Vi har prioriterat en teknisk infrastruktur med moderna lösningar för den nya plattformen. Det skapar även bättre möjligheter för vidareutveckling i framtiden. Nu lanserar vi vår nya webb, men arbetet med steg två och tre är redan igång, säger Johan Land, marknadschef, Lindab Sverige AB.

Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat.

– På Lindab brinner vi för att förenkla byggandet och göra vardagen så smidig och enkel som möjligt för våra kunder. Därför känns det väldigt positivt att vi nu har en webbplats som underlättar för våra kunder och gör oss till en trygg leverantör 24 timmar om dygnet, säger Johan Land.

Utvecklingen av lindab.se är en ständigt pågående process och inom kort lanseras även en integrerad webbshop. Tillsvidare fungerar Lindabs nuvarande webbshop precis som vanligt.

Nya lindab.se har utvecklats tillsammans med byrån Consid.