Lindab utsedda till årets leverantör

Lindab utsedda till årets leverantör

Lindab har för andra gången på tre år blivit utsedda till Årets Leverantör av Sveriges största byggvarukedja, XL-Bygg - en utmärkelse som delägarna i XL-Bygg årligen röstar fram.
Priset delades ut under festliga former på ett event i samband med XL-galan 2015.

Diplom och blommor mottogs av en sprudlande glad Lindabskara, med Fredrik Bergh i täten, på scen inför tusentalet XL-bygghandlare och deras proffskunder.

”Att bli utsedd till Årets Leverantör hos XL-Bygg för andra gången på tre år är enormt stort för oss på Lindab. XL-Bygg är en fantastisk partner och en tydlig kravställare som pushar oss att dagligen bli en ännu bättre leverantör. Att XL-Bygg värdesätter vår service, logistik, och marknadsarbete är ett kvitto på att vi har ett vägvinnande sätt”, kommenterar Fredrik Bergh,  Försäljnings- och marknadschef på Lindab Sverige.

Årets motivering löd:
Vinnaren tillhandahåller produkter, service och logistik i högsta klass.

Årligen återkommande högkvalitativa utbildningar till både vår personal och till våra byggare är mycket uppskattat.

Gott samarbete kring kampanjer och fortsatt stor vilja att gemensamt bygga våra varumärken genom bland annat föredömligt deltagande i våra viktiga proffskundsevents bidrar stort till att vinnaren fått bäst betyg av alla nominerade leverantörer.

Som extra grädde på moset vann Fredrik Bergh och Lindab även det årliga leverantörsloppet på 400 meter i Ericsson Globe. Fredrik korsade mållinjen på tiden 1 minut och 10 sekunder, 3 sekunder före tvåan och 25 sekunder från svenskt rekord.