Nu erbjuder Lindab takavvattning i valfri RAL-kulör.

Sätt valfri färg på din takavvattning

Lindab lanserar nu möjligheten att få deras takavvattningssortiment i valfri RAL-kulör. Det skapar stora möjligheter för att låta takavvattningen smälta in helt i samma kulör som fasaden, eller fungera som en spännande accentfärg.

RAL är en färgprovsamling med över 200 olika färgprover och är vanligt förekommande både inom industrin och i byggbranschen. Att Lindab erbjuder sina takavvattningsprodukter i valfri RAL-kulör innebär att det inte längre behövs kompromissas i byggprojekt i samma utsträckning som tidigare.
- Det är inspirerande att vi nu kan erbjuda kunderna exakt den kulör de önskar och kan ge varje byggnad det lilla extra. Valmöjligheterna är stora, oavsett om takavvattningen ska matcha med övriga produkter eller om det hellre ska sticka ut för att skapa en spännande kontrast, säger Ulf Karlberg, Affärsenhetschef Plåtslageri, Lindab.

Efterfrågan på takavvattning i valfri RAL-kulör är stor.
- Det är många såväl husägare som arkitekter som har haft önskemål om specifika kulörer men som i slutändan har varit tvungna att kompromissa gällande takavvattningen. Nu kan vi erbjuda större valmöjligheter vilket innebär att byggnaderna kommer att uppfylla precis de önskemål som finns gällande kulörerna. Vi levererar takavvattning inom premiumsegmentet, och då känns det naturligt att vi även ska kunna erbjuda precis den kulör som önskas, avslutar Ulf.

För att beställa takavvattning i en specifik RAL-kulör tar du kontakt med Lindab.

Taggar

Ulf Karlberg