Lindab RooFit är en komplett lösning för plåttak med 30 års garanti.

Världspremiär för Lindab RooFit - ett komplett takkoncept

Nu lanserar Lindab ett komplett takkoncept med 30 års garanti. RooFit ger dessutom plåtslagarna mer tid för plåtarbete och mindre tid med administration.

Lindab lanserar nu ett koncept där fastighetsägarna och plåtslagarna enbart får en leverantör för taket. Det underlättar inte bara arbetsprocessen - takets komponenter har dessutom 30 års garanti. Plåtslagaren ger Lindab ritningar, takplan och ett enkelt beräkningsunderlag för hela bygget. Lindab kommer tillbaka med ett färdig offertförslag som innehåller ett komplett tak. I RooFit ingår nämligen både det rent administrativa och produkterna.

- Vi på Lindab vet att plåtslagare föredrar frisk luft framför kontorsluft och plåt framför papper. Därför har vi tagit fram en paketlösning som innebär att vi sköter det administrativa, medan de kan fokusera på själva hantverket, säger Ulf Karlberg, försäljningschef plåtslageri på Lindab Sverige.

När det är dags att påbörja arbetet levererar Lindab allt material som behövs till byggplatsen, inklusive specifikationer och manualer. När projektet är klart får kunden både dokument och garantier sammanställda. I RooFit-paketet ingår produkterna plåt, taksäkerhet, underlagstäckning, infästning, klammer och takavvattning. - Vi lämnar bara ifrån oss material som vi vet fungerar tillsammans och det finns en tanke bakom varje enskild produkt. Därför vågar vi lämna en garanti på hela 30 år, vilken gäller förutsatt att plåtslagaren följer våra tydliga riktlinjer och använder det material vi har utsett och levererat, på det sätt som det är tänkt att användas. Konceptet gör att takaffären blir tryggare och smidigare för både fastighetsägaren och plåtslagaren, säger Ulf.

På lindab.se/roofit finns mer information om det kompletta takkonceptet. Där kan plåtslagaren bland annat använda adminkalkylatorn och räkna ut hur många timmar administrativt arbete man sparar.

- Vi tror verkligen på RooFit och därför har vi prioriterat att ta fram bra och informativt produkt- och marknadsmaterial. Jag vill även slå ett slag för de filmer vi har gjort, det är miniserie där vi på ett humoristiskt sätt visar vikten av rätt person på rätt plats, avslutar Ulf Karlberg.