Lindahl biträder Battery Ventures i förvärvet av IT-bolaget Jeeves

BV Acquisitions AB, som kontrolleras av det amerikanska riskkapitalbolaget Battery Ventures, lämnade idag, 26 mars 2012, ett rekommenderat kontanterbjudande till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Jeeves Information Systems AB (publ) om förvärv av samtliga utestående aktier och teckningsoptioner i Jeeves.

Det totala budvärdet för samtliga aktier och teckningsoptioner i Jeeves uppgår till cirka 237 miljoner kronor.

Jeeves utvecklar affärssystem för små och medelstora företag och omsatte under 2011 cirka 187 miljoner kronor. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholm (Small Cap).

Advokatfirman Lindahl biträder Battery Ventures i affären genom Carl-Olof Bouveng (aktiemarknadsrätt), Maria Nilsson (aktiemarknadsrätt), Gabriela Baier-Sandén (aktiemarknadsrätt) samt Jesper Johansson (finansiering).

• BV Acquisitions
  • battery ventures
  • jeeves

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Våra 370 medarbetare, varav 250 är jurister, arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Örebro. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.se, www.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar