​Lindahl rådgivare i life science-förvärv

Advokatfirman Lindahl har biträtt aktieägarna till det tyska bolaget Scienion AG i samband med försäljningen till Cellink AB, noterat på Nasdaq Stockholm. Scienion är ett ledande företag inom precisionsdispensering och har verksamhet i Europa och USA. Företaget omsatte drygt 200 MSEK under 2019 och har 130 anställda. Köpeskillingen uppgick till ca 900 MSEK och betalas kontant samt genom emission av nya Cellink-aktier.

Uppdraget genomfördes i samarbete med advokatfirman Morrison & Foerster, Berlin. Lindahls team leddes av Gunnar Mattsson.

• life science

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och ICT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är rankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk som består av noga utvalda advokatbyråer som är ledande på sina lokala marknader. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se, mynewsdesk.com/se/lindahl och facebook.com/AdvokatfirmanLindahl