En titt in i framtidens intralogistik

En titt in i framtidens intralogistik

Detta foto finna också för nedladdning i högupplöst format för tryck (13 x 18 cm, 300 dpi) från vår hemsida:www.linde-mh.com, in the “News, Press Releases” section.

Photo: Linde Material Handling GmbH, Aschaffenburg.
Released for publication
.

Linde är värd för det andra kundeventet ”World of Material Handling” 2016

Vi upprepar det framgångsrika konceptet. I maj 2014 orsakade Linde Material Handling (MH) stor uppståndelse med sitt kundevent som kallades "World of Material Handling (WOMH)".
Omkring 6 000 gäster från över 40 länder deltog i utställningen.

Nu har Europas ledande tillverkare av industritruckar beslutat att åter arrangera denna lyckade mässa i samma format med fokus på ökad nätverksbaserad, digitaliserad och automatiserad intern logistik. Besökare till WOMH 2016 kommer själva att upptäcka och uppleva fördelarna med dessa produkter och tjänster. Under "World of Material Handling", kommer ett stort antal partnerföretag att presentera sina lösningar, och ge extra värdefull information för besökarna. Utställningen kommer att äga rum i mitten av maj, och platsen är strategiskt belägen i Rhen-Main-området nära Frankfurts flygplats.

Christophe Lautray, CSO på Linde Material Handling, är övertygad om att konceptet för mässan är idealisk för att tillfredsställa kundernas behov av omfattande information. "Den mycket positiva feedbacken från både tyska och utländska besökare till WOMH 2014 har stärkt oss i vårt beslut att hålla fast vid detta format”, bekräftar han. "Nästa år vill vi visa våra besökare vilka produkter och tjänster som vi redan har genomfört när det gäller smart logistik och där denna resa kan leda oss in i framtiden. Att ge våra kunder möjlighet att få en smak av det hela kommer att spela en viktig roll i detta sammanhang. "

Under två veckor kommer det att finnas specifika evenemang för olika målgrupper, särskilt för kunder och distributörer från hela världen, samt för representanter från media.

Vill du veta mera – kontakta

Karl Johan Lindahl 070-331 28 05 kj.lindahl@linde-mh.se .

Linde Material Handling, som ingår i KION Group, räknas till en av världens ledande tillverkare av motvikts- och lagertruckar och är marknadsledande i Europa. Linde kan dessutom erbjuda sitt Know-how inom elektriska drivsystem efter decennier avutveckling och produktion, till kunder för olika användningsområden. Som ett internationellt företag, finns Linde Material Handling verksamt med nio produktions- och monteringsfabriker runt om i världen, och har ett globalt sälj- och servicenätverk med kontor i mer än 100 länder. Under räkenskapsåret 2014 hade Linde Material Handling ca 13 900  anställda världen över och genererade en omsättning på 3,077 miljarder EUR (ca 29 miljarder SEK).