Linde Gas på FoodTech: styrkan med nitrogenfrysning av livsmedel

FoodTech 2022 i Herning, Danmark får du veta mer om fördelarna med nitrogenfrysning av livsmedel samt hur du testfrysning av dina produkter i Linde Food Test Center går till.

Visste du, att frysning med flytande nitrogen (196º C) – jämfört med traditionell frysning – inte bara bevarar kvaliteten på dina livsmedelsprodukter utan även minskar svinn?

Många livsmedelstillverkare tvekar

I takt med att tekniken att frysa med flytande nitrogen som också kallas för kryogen frysning, ökar intresset från landets livsmedelsproducenter. En studie visar dock att kunskapen om kryogen frysning med flytande nitrogen är låg, och många är känner inte till fördelarna jämfört med traditionella frysningsmetoder.

Få reda på dina möjligheter på FoodTech

Förutom att du kan få möjlighet att testfrysa dina produkter i Linde Nordic Food Center, får du mer information om nitrogenfrysning genom att besöka Linde i monter 9720 i Hall M.

Linde på FoodTech 2022: Speak Up:
Födelarna med kylning och frysning med nitrogen? Reducera svinn, koldioxidavtryck och resursåtgång i din produktion!

"Speak Up" är korta föredrag på 20 minuter som ges på Messecenter Herning i samband med FoodTech. Linde deltar onsdag och torsdag:

Onsdag 2 november kl. 16.00-16.20

Torsdag 3 november kl. 11.00-11.20

Peter Jansson, Head of Business Development Bulk & Onsite hos Linde Sverige, ser fram emot FoodTech där kunder, partners och branschen träffas. "Det kommer att bli många intressanta möten och diskussioner, om bland annat nitrogenfrysning och om Linde Green, flytande gaser utan koldioxidavtryck," säger han.

• Livsmedel, livsmedelsteknik

• kväve