Kolsyremaskinen Aarke Steel – bäst i test

Nykomlingen bland kolsyremaskiner - modellen Aarke Steel från det svenska företaget Aarke - som AGA säljer och har de exklusiva distributionsrättigheterna för i Sverige, övriga Norden och Baltikum, fick bäst i test och betyget 5 av 5 när TT Nyhetsbyrån nyligen granskade olika kolsyremaskiner på marknaden. På andra plats med betyget 4,6 av 5 kom AGAs tidigare prisbelönta kolsyremaskin AQVIA Exclusive och i budgetsegmentet fick AGAs nykomling Happy fina omdömen och betyget 3,3 av 5. (1)

- Det känns förstås fantastiskt roligt att vår satsning på kvalitet, säkerhet och design för våra kolsyremaskiner uppskattas av användarna, säger Martin Allerby, Regional affärsområdeschef för Sparkling Water på AGA Gas AB. Vi har medvetet satsat på att bredda vårt sortiment och det är extra glädjande att såväl premiumprodukterna Aarke Steel och AQVIA Exclusive som budgetalternativet Happy får så fina omdömen i TT Nyhetsbyråns test av olika kolsyremaskiner på marknaden.

I testet som TT Nyhetsbyrån genomförde granskades följande sex kolsyremaskiner på marknaden: Aarke Steel, AQVIA Exclusive, Sodastream Power, Sodastream Source Red, AGA Happy samt iSi Sodamaker Classic. Kolsyremaskinerna blev bedömda efter kriterierna kvalitet, kapacitet och användning på en betygsskala 1-5, där 5 var högsta betyg.(1)

När de olika delmomenten i testet genomförts visade det sig att vinnaren i TT Nyhetsbyrån-testet var Aarke Steel som fick betyget 5 av 5 och bland annat gavs följande omdömen: ”Aarke är en elegant men ändå robust maskin som tillför estetik på köksbänken.” och ”Manualen är tydlig, enkel och har lagom mycket information.” (1) Varumärket Aarke som betyder vardag på sydsamiska, grundades av två svenska industridesigners - Carl Ljungh och Jonas Groth - och lanserades på marknaden i slutet av förra året. AGA säljer och har de exklusiva distributionsrättigheterna för Aarke i Sverige, övriga Norden och Baltikum.

Om AGAs tidigare prisbelönta kolsyremaskin AQVIA Exclusive, som fick betyget 4,6 av 5 i testet, gavs bland annat följande omdömen: ”Aqvia är snygg och ståtlig och inger känslan av kvalitet.” och ”Manualen på fem språk är tydlig och innehåller det den ska.” (1)

Och när det gäller AGAs budgetalternativ Happy, som fick betyget 3,3 av 5 i testet, fick även den fina omdömen: ”Bra budgetval!” och ”Happy påminner lite om en pumptermos, men som namnet antyder blir man glad av den kreativa designen.” (1)

Om AGA:s kolsyreprodukter

AGA har idag ett antal kolsyreprodukter på den svenska marknaden. Kolsyremaskinerna Aarke, AQVIA Exclusive, AQVIA Balance och Happy, PET-flaskor samt koncentrat och essenser för smaksättning av kolsyrat vatten. När det gäller Aarke så både säljer AGA produkten samt har de exklusiva distributionsrättigheterna för Sverige, övriga Norden och Baltikum.

Läs mer på:

www.myaga.se

www.aga.se

www.aarke.com

Källa:

1. TT Nyhetsbyrån: Robust och elegant – Aarke Steel har allt. 2017-09-19

För mer information, kontakta:

Martin Allerby, Regional affärsområdeschef för Sparkling Water på AGA Gas AB

Tfn: 076-724 66 53, e-post: martin.allerby@se.aga.com

• Gastronomi

• testvinnaren aarke steel
  • smaksättare & firemill