Nytt Linde-försäljningsställe i Kristianstad

Idag öppnar AB Kristianstads Kylservice som är Lindes (tidigare AGA) nya försäljningsställe i Kristianstad. AB Kristianstads Kylservice representerar Linde på orten och säljer industri- och livsmedelsgas, gasol samt köldmedia. Linde har idag ca 200 försäljningsställen runtom i Sverige, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder.

- Vi är mycket glada över samarbetet med AB Kristianstads Kylservice och att vi nu kan erbjuda våra gaser till våra kunder i Kristianstad, säger Helene Sundvall, Försäljningschef Retail på Linde. Våra samarbetspartners är noga utvalda och uppfyller våra högt uppsatta kriterier som både handlar om hur de kan representera vårt företag – samt inte minst, att de är en väletablerad aktör på industrimarknaden.

AB Kristianstads Kylservice har öppet Måndag – Fredag kl. 8:00 – 16:00.

- Utbudet hos våra samarbetspartners anpassas kontinuerligt för att möta vad som efterfrågas av gaskunderna på den lokala marknaden, säger Helene Sundvall.

Fakta om Lindes försäljningsställen:

• Försäljningsutbudet omfattar industri- och livsmedelsgas, gasol och köldmedia
  • Öppettider: måndag – fredag kl. 8 – 16
  • Personlig service och rådgivning.
  • Faktura- eller kortbetalning.

Det finns idag ca 200 försäljningsställen i Sverige, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder.

För mer information, kontakta:

Helene Sundvall, Försäljningschef Retail, Linde

Tfn: 076-7630820

E-post: helene.sundvall@linde.com

• Kristianstad

Om Linde

Linde är ett ledande globalt industrigas- och teknikföretag med en försäljning som uppgick till 28 miljarder dollar (25 miljarder euro) år 2019. Vår mission är att varje dag göra världen mer produktiv genom att tillhandahålla högkvalitativa lösningar, teknologier och tjänster som gör våra kunder mer framgångsrika och som hjälper till att bevara och skydda vår planet. Företaget tillhandahåller lösningar för många olika branscher, däribland flyg, kemi, mat och dryck, elektronik, energi, hälsovård, tillverkning och basmetallindustrin. Lindes industrigaser används i många tillämpningar, från livräddande syre för sjukhus till högrena gaser och specialgaser för elektroniktillverkning, vätgas för rena bränslen mm. Linde levererar också toppmoderna gasprocesslösningar för att stödja kundernas expansion, åstadkomma effektivitetsförbättringar och utsläppsminskningar.

För mer information om företaget och dess produkter och tjänster, besök www.linde.com