Äntligen kan vi avslöja sommarens mest spännande chokladnyhet! - Lindt introducerar Création Macarons!

Lindt Création lanserar nu två helt nya smaker inspererade av ett franskt bakverk – Création Strawberry Macaron och Création Vanilla Macaron.

Création Macaron lanseras som ett koncept på den svenska marknaden med inspiration från det franska

bakverket Macarons. Styrkan i Création är kopplingen till desserter och med denna innovation är varumärket i tiden vilket förväntas bidra till utvecklingen för kategorin. Produkterna har ett skal av finaste mjölkchoklad, en krämig vit chokladfyllning med bitar av marängmandelkakor samt en ganache av jordgubb eller vanilj.

- Vi vet att de svenska konsumenterna verkligen tagit till sig de franska bakverket Macarons, och tror att denna nya lansering blir smaksuccé, säger Mikaela Westin, Brand Manager för Lindt chokladkakor.

Lindt Création Macarons finns till försäljning hos återförsäljare i hela landet och i Lindts egna butiker.

e-mail: mwestin@lindt.com

Lindt & Sprüngli är ett erkänt och ledande varumärke för premiumchoklad och erbjuder ett stort utbud av produkter i mer än 120 länder runt om i världen. Sedan år 1845 har Lindt & Sprüngli bedrivit chokladtillverkning och anses idag som ett av de mest innovativa och kreativa företagen som gör premiumchoklad.