Upplev påskglädje och skapa spännande minnen med nyheten Lindt GOLD BUNNY Hazelnut!

NYHET! Lindt GOLD BUNNY Hazelnut

Lindt GOLD BUNNY är en bedårande och älskvärd ikon sedan lanseringen 1952. Varje år sprider över 170 miljoner GOLD BUNNY’s påskglädje runt om i världen, en uppskattad gåva till stora och små. Lindts chokladmästare har skapat denna charmiga figur i finaste mjölkchoklad, klädd i guld och med en bjällra runt halsen.

Nu utökar vi sortimentsutbudet av påskchoklad från Lindt med en oemotståndlig smak för nötälskaren - GOLD BUNNY Hazelnut! En ljuvlig kombination av finaste mjölkchoklad och krispiga hasselnötsbitar från Piemont.

– GOLD BUNNY är ett av Lindts främsta och mest älskade varumärke som för generationer samman och förgyller påskfirandet. Vi är glada att kunna erbjuda konsumenten den uppskattade smakkombinationen nötter och choklad med vår spännande nyhet GOLD BUNNY Hazelnut, säger Elin Nyberg, Nordic Brand Manager för Lindt Säsong & Utvalda praliner.

Skapa goda minnen och traditioner med Lindt GOLD BUNNY. Varför inte anordna en spännande äggjakt för familj och vänner där Lindts oemotståndligt krämiga LINDOR ägg visar vägen fram till skatten, bestående av en glimrande GOLD BUNNY.

Lindt GOLD BUNNY förgyller påsken även som fin dekoration på påskbordet eller som toppen på inspirerande bakverk tillsammans med chokladägg i olika smaker från Lindt. Lindt GOLD BUNNY Hazelnut kommer i 100g och finns till försäljning i dagligvaruhandeln i hela landet och i Lindts egna butiker från vecka 7 2023.