Sätt guldkant på julfirandet med exklusivt  utvalda praliner från Lindts Chokladmästare i årets julutgåva av MASTER CHOCOLATIER COLLECTION

Sätt guldkant på julfirandet med exklusivt utvalda praliner från Lindts Chokladmästare i årets julutgåva av MASTER CHOCOLATIER COLLECTION

Denna jul lanserar Lindt en ny chokladask från MASTER CHOCOLATIER COLLECTION. En serie av inspirerande pralinaskar som står för Lindts kvalitet och klassiska utbud av praliner. Pralinerna presenteras i en vacker kopparfärgad ask med designelement av fallande snöflingor i glimrande guld. En fantastisk sensorisk chokladupplevelse att bjuda på eller ge som en generös julgåva.

Praliner var en av de första produkter som Lindt tillverkade. De ger uttryck för det hantverk, kvalitet och detaljrikedom som genomsyrar hela Lindts produktportfölj. Allt fulländat till perfektion av Lindts chokladmästare.

MASTER CHOCOLATIER COLLECTION innehåller en variation av praliner med smakrika fyllningar såsom hasselnöt gianduja, utsökt marsipan, rostade hasselnötter i nougat och len karamell med uppfriskande apelsin. Pralinerna är skapade med överdrag av finaste mjölkchoklad eller mörk choklad och fint dekorerade.

Det är en tradition att bjuda på praliner till jul och en chokladask är en given gåva. Vår vision från Lindt är att driva kvalitet inom praliner likt den resa som skett på marknaden för julkalendrar. Det är så värt att unna sig och andra riktigt fina praliner, det skapar en lyxig stämning tillsammans att minnas, säger Veronica Edmonds, Nordisk Brand Manager för Lindt Utvalda praliner och Säsong.

MASTER CHOCOLATIER COLLECTION kommer i tre storlekar av askar, 184g, 320g, nyheten 470g och finns till försäljning i hela landet och i Lindts egna butiker från vecka 37 2021