Nominera till Stora Ingenjörspriset 2022

Nu är det dags att nominera till Stora Ingenjörspriset 2022. Du kan nominera en ingenjör eller ett ingenjörsteam vars arbete har gjort skillnad. Priset instiftades förra året av Linti Group för att uppmärksamma och hylla ingenjörer inom olika områden.

”Vi vet att det pågår otroligt spännande arbeten därute, det såg vi tydligt redan förra året på alla fantastiska nomineringar som kom in. Nu hoppas vi att många tar chansen att lyfta sina kollegor eller vänner”, säger Linus Persson, initiativtagare till priset och vd för Linti Group.

Arbetet som belönas ska ha skett under 2021 och resultaten ska redan vara tydliga och göra stor skillnad för samhället, den egna verksamheten eller individer. En ingenjör eller ett team med övervikt av ingenjörskompetens kan vinna i kategorierna Ledarskap, Inkludering, Hållbarhet, Innovation, Årets Förebild eller Student. Stora Ingenjörspriset Student och Årets Förebild är nya för i år.

Prisutdelningen för Stora Ingenjörspriset kommer att äga rum under årets sista Ingenjörsdag i Göteborg i november, det blir en festlig kväll med middag och mingel i anslutning till prisutdelningen.

”Vi instiftade priset eftersom det tidigare inte funnits ett officiellt pris för just ingenjörer”, säger Linus Persson, ”ingenjörernas betydelse för samhällsutvecklingen har varit helt avgörande. Idag utvecklar och förnyar de inte bara traditionella sektorer – de skapar också helt nya. Vi är otroligt stolta över att tillsammans med våra samarbetspartners uppmärksamma och hylla ingenjörerna och deras arbete.”

Stora Ingenjörspriset delas ut tillsammans med våra samarbetspartners Scania, Skanska, Vattenfall, Northvolt, Trafikverket och Försvarsmakten.

Här kan du nominera!

Läs mer om varje enskild kategori här:

Stora Ingenjörspriset Ledarskap

Stora Ingenjörspriset Hållbarhet