Dröse & Norberg fortsätter stötta Lions arbete för flyktingbarn, nu med showen ”Äventyret Aladdin”.

Produktionsbolaget Dröse & Norberg, som producerat succéerna med Motown och Snövit som turnerat i landet, fortsätter stötta Lions arbete för flyktingbarn genom en ny show, ”Äventyret Aladdin” som ska gå från Ystad i söder till Luleå i norr med start december 2017 och fram till och med våren 2018.

I media har man kunnat läsa och höra om den nya showen ”Äventyret Aladdin”, med deltagande artister såsom Markoolio, Charlie Grönvall från Idol, Claes Malmberg, Kim Sulocki samt Renaida Braun – också från Idol, med fler. När den i december börjar gå, kommer publiken inte bara att kunna se en bra show, utan också kunna bidra till att hjälpa flyktingbarn genom att stötta Lions arbete för dessa barn. Publiken kommer att möta Lions medlemmar i gula jackor som samlar in före och efter föreställningarna på de orter showen ”Äventyret Aladdin” går.

Samarbetet mellan Lions och Dröse & Norberg under förställningarna av Motown och Snövit som gick 2016 – 2017 gav Lions hela 200 000 kronor till flyktingbarnen. Som gjort att flyktingbarn i läger i gränstrakten till Syrien, bland annat fått matpaket, leksaker, kläder och inte minst viktigt, skolgång genom Lions försorg.

-Lions får nu chansen, genom samarbetet, att ytterligare få samla in pengar till Lions behjärtansvärda projekt för flyktingbarn, vilket gläder oss mycket, då behoven är milt sagt skriande, säger Mattias Öberg, Lions ordförande i Sverige.

-Vi väljer att stötta Lions i dess arbete för utsatta barn på flykt. Vi ser det som en självklarhet och det känns fantastiskt bra. Vi ser verkligen fram emot att få samarbeta med Lions igen, säger Anna Norberg och Robert Dröse från Dröse & Norberg Production.

• flyktingar
  • flyktingbarn
  • hjälp
  • lions
  • lions clubs international
  • syrien
  • aladdin
  • dröse o norberg production
  • show
  • show f stötta lions hjälparbete

Fakta om Lions: Lions Sverige är med sina 11 000 medlemmar en del av internationella Lions med 1,4 miljoner medlemmar. Lions finns i 210 länder och geografiska områden över hela världen.

Lions uppgift är att genom frivilliginsatser hjälpa andra människor, bygga broar mellan människor oavsett ras och religion och på andra sätt göra en samhällsinsats. Lokalt, nationellt och internationellt. Lions är politiskt och religiöst obundet. Lions i Sverige: Älskar att hjälpa, finns på plats och gör det möjligt.
PG: 90 1948-0, Swish 9019480, Sveriges Lions är med i Svensk insamlingskontroll.

För läsa mer om Lions: www.lions.se

För läsa mer om Dröse & Norberg Production: www.drosenorberg.se