Lions i Piteå samlar in till barn och unga

Lions firar 100 år med att samla in till barn och unga i Sverige som har det tufft ekonomiskt. Du som bor i Piteå med omnejd har möjlighet att bidra, kom till Gallerian i Piteå den 1 april mellan klockan 13-16.

Då och där informerar Lions också om Lions Cancerforksningsfond vid Umeå Universitet, som hjälpt och hjälper så många drabbade som fått sjukdomen cancer, tack vare att forskningen går framåt med hjälp av pengar från Lions. Vidare informerar Lions om sitt värdegrundsprogram för barn och unga såväl i skolan som i idrottsrörelsen, Tillsammans – Lions Quest. Ett program som handlar om att ge unga sunda värderingar och stå emot droger och mobbning.

Detta sker i samband med att Lions distrikt Polar (norr-och västerbotten) håller sitt distriktsmöte i Piteå senare samma helg för sina medlemmar. Detta gästas också av internationella gäster inom Lions, Robert Rettby från Schweiz, som suttit i Lions internationella styrelse och varit Lions representant i UNICEF.

Kontakt:
Maria Fältmark
Distriktsguvernör, 070-33 88 545

• Sociala frågor

• piteå
  • lions
  • barn
  • ungdomar
  • ekonomiskt utsatta barn o unga
  • mot mobbning
  • mot droger
  • cancerforskning
  • umeå

• Norrbotten

Lions Clubs International, Sverige är med sina 12 00 medlemmar en del av Internationella Lions med 1,4 miljoner medlemmar. Lions finns i 210 länder och geografiska områden över hela världen. Lions uppgift är att genom frivilliginsatser hjälpa andra människor, bygga broar mellan människor oavsett ras och religion och på andra sätt göra en samhällsinsats. Lokalt, nationellt och internationellt. Lions är politiskt och religiöst obundet.