Bolaget klara för Live på Liseberg 2023

Bolaget klara för Live på Liseberg 2023

Bolaget har sedan starten 2019 positionerat sig som en av Sveriges populäraste musikgrupper. I sommar är det dags att möta den svenska publiken och ge sig ut på sin hittills största turné. Den 15 juni intar de Stora Scenen på Live på Liseberg.

Den svenska musikgruppen Bolaget har sedan starten 2019 haft en given plats på dansgolven. Med hitlåten ”Kan inte gå” som streamats närmare 40 miljoner gånger, slog de nya rekord och blev sommarens listetta. Nu planerar Bolaget en stor Sverigeturné, med Stora Scenen på Liseberg i sikte.

- Bolaget har tagit ett omtag av den svenska pop-genren och det har visat sig vara ett vinnande koncept. Det är en självklarhet att välkomna dem till Stora Scenen i sommar, säger Per Alexanderson, artistbokare på Liseberg.

Gruppen, som startade i en ungkarlslya i Falun, har tagit Sverige med storm. Med hits som ”Dum”, ”Fingrarna i halsen”, ”Nykter” och ”Fem komma tvåan” fyller gruppen dansgolven och fortsätter att sätta publikrekord runt om i landet. Den 15 juni intar Bolaget Stora Scenen på Liseberg.

Liseberg firar 100-årsjubileum

2023 firar Liseberg 100 år som nöjespark. I ett sekel har Liseberg varit Göteborgs hjärta och stolthet och göteborgarnas mest älskade mötesplats. En magisk plats där människor upplever glädje tillsammans, i ständigt nya generationer. Jubileumsfirandet inleds med en grandios premiär i april med nya attraktionen Luna och inte minst det nya hotellet Liseberg Grand Curiosa Hotel. Det blir ett år kantat av glädje, värme och massor av firande i alla dess former!

Presskontakter:
    Per Alexandersson, artistbokare på per.alexanderson@liseberg.se eller +46 70 299 53 73

Sofia Wikstedt, PR-koordinator på sofia.wikstedt@liseberg.se eller +46 73 578 94 99

Sofia Wikstedt

PR-koordinator 031-7667389